ODP: [Czuwaj] Re: Polityk o Harcerstwie

Dominik Jan Domin djdomin w poczta.onet.pl
Czw, 2 Gru 2004, 13:12:42 CET

Tak, niewątpliwie. To ten "beton" pozwolił ZHR, POH, a nawet ZHP-1918 uzywać
Krzyża Harcerskiego.

>ZHR dostarczał i
> dostarcza ZHP różnych wzorców. Nie tylko dobrych i
> wartościowych.

Tak samo jak PCK czy PTTK, przy czym te organizacje często więcej
pozytywnych. Nie obraź się, ale ideologia anty-ZHPowska była (czy jest nadal
- nie wiem) przezentowana nie tylko w "Drogowskazach" (analogiczny
miesięcznik ZHP "Czuwaj" nigdy sie nie znizył do takich tekstów), ale nawet
w poradniku metodycznym "Formy pracy", wydawnictwa ZHR.

>Jeśli
> harcerze z obu organizacji współpracują ze sobą (a uważam, że
> nie robią tego
> jedynie niemądrzy),

Patrz wyżej. Jesli ktoś jest wychowywany w niechęci graniczącej z
nienawiścią, to czy ma chciec współpracy?

> łatwiej i lepiej mogą przygotować się
> do różnych
> meandrów demokracji.

Tak, niewątpliwie polskiej demokracji.