ODP: [Czuwaj] Harcerz=Skaut

Dominik Jan Domin djdomin w poczta.onet.pl
Pon, 6 Gru 2004, 16:31:27 CET

Wprowadźcie zwyczaj wręczania chust... to znaczy, że powszechnie jest
inaczej? Tzn. jak? Harcerz idzie do sklepu i sobie kupuje?

>         c.. wyślijcie kartki z okazji Dnia Myśli Braterskiej (DMB) do
> przyjaciół drużyny,

Odkrywczy pomysł...

>         d.. przygotujecie spotkanie z okazji DMB dla
> rodziców, przyjaciół z
> hufca...

Odkrywczy pomysł nr 2

>         e.. wprowadźcie w waszym środowisku zwyczaj witania
> się lewą ręką,
> odnajdźcie znaczenie tego zwyczaju

Odkrywczy pomysł nr 3

>         f.. zorganizujcie obchody dnia patrona skautingu w waszym
> środowisku;

Odkrywczy pomysł nr 4

>         k.. poznajcie Prawo i Przyrzeczenie skautów w innych
> organizacjach,
> zastanówcie się na jakie elementy jest tam położony szczególny nacisk

??? Nie rozumiem... Wydawał mi sie zawsze, że nacisk jesk kładziony zawsze
na te same elementy... to miała byc podobno cecha charakterystyczna
skautingu w odróznieniu od organizacji turystycznych czy innych

MOJE OGÓLNE PRZEMYSLENIA

Nie wiedziałem do tej pory, że pracuję w rewelacyjnym hufcu, w którym te
wszystkie odkrywcze pomysły dzieja się od dawna. Nie wiem tylko, czy się
cieszyć, że pochodze z tak wspaniałego miejsca, czy smucić, że oznacza to,
że średnia ZHP jest o wiele, wiele niżej.

Pozdrawiam

Dominik Jan Domin

PS. Czego mi brakuje:

- sprawdźcie, jak wasi bracia - skauci podchodza do uniformu skautowego
- sprawdźcie, jak w ich rozumieniu wygląda zycie na łonie przyrody
- zobaczcie, jak wyglądaja ich biwaki
- zobaczcie, jak wygląda ich przygotowanie paramilitarne...