RE: [Czuwaj] 1 procent dla ZHP - długie

wrzos wrzosek1 w tlen.pl
Pią, 10 Gru 2004, 11:16:52 CET

-----Original Message-----
From: czuwaj-bounces w listy.czuwaj.net
[mailto:czuwaj-bounces w listy.czuwaj.net] On Behalf Of Marcin Skocz
Sent: Friday, December 10, 2004 11:02 AM
To: Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy.
Subject: Re: [Czuwaj] 1 procent dla ZHP - długie

>Oczywiście to tylko gdybanie - więc proponuję zrobić test... ;-)
>Faktycznie to co piszesz to gdybanie a jaki test masz na myśli?

Zlikwidować kilka hufców i zobaczyć jak drużyny sobie poradzą? ;-)

pozdrawiam
Marcin Skocz

Taki "test" został już przeprowadzony, pewnie też w Twoim środowisku jakiś
"test" się znajdzie. Nie wiem z jakiego końca Polski piszesz ale na terenie
śląska przez ostatnie kilka lat zostało zlikwidowanych klika Hufców. I Mogę
napisać co się stało, ano stało się to że na ich miejscu są jak to ktoś
kiedyś ładnie określił "białe plamy" drużyny jakie tam jeszcze działały a
było też kilka dobrych środowisk "wymarły".
Oczywiście i Ty i Ja piszemy o tym co się dzieje na naszym podwórku i to
jest całkiem naturalne, widzisz ja sobie nie wyobrażam sytuacji gdzie hufiec
przeszkadza rozwojowi drużyn. Pisząc ten tekst przypomniałem sobie że znam
taki jeden hufiec który ugiął się pod wolą jednego w mieście szczepu, bardzo
silnego środowiska. Wiesz co się stało? Po kilku latach szczep wykończył
harcerstwo na tym terenie, fakt on jeszcze działa ale z braku kadry nie
podziała już za długo. Problem wydaje mi się nie leży w tym kto i jakim
sposobem wykańcza, problem leży w pytaniu dlaczego tak się dzieje gdzie
zaczyna się wynaturzenie Metody Harcerskiej, gdzie jest ta granica pomiedzy
pomocą a zahamowaniem rozwoju?
Pozdrawiam serdecznie
wrzos