[Czuwaj] konkurs lewa reka czy 10 PPH

Jerzy Lukaszewicz jeluk w zhp.lublin.pl
Pon, 13 Gru 2004, 10:52:44 CET

----- Original Message -----
From: "g00rek" <g00rek w wp.pl>

> harcerz (robię tak bo mi każą)
> harcerz starszy (robię tak bo inni tak robią)
> wędrownik (robię tak, bo to rozumiem)

To jest wlasnie najkrocej przedstawiona droga rozwoju moralnego czlowieka.
Ten system jest powszechnie stosowany.
A wychowanie (tym sie prawdopodobnie zajmujemy) polega rowniez na wlasciwym
lsztaltowaniu tej drogi.
Niestety niektorzy chca, aby ludzie dorosli zatrzymali sie na poziomie
harcerza, czyli na pierwszym stopniu rozwoju.
Podkresle jeszcze raz, zeby wszystko bylo jasne - Ja nie chce, aby "w
harcerstwie" sie spozywalo alkohol. Jest to niedopuszczalne! Ja tylko chce,
aby harcerze rozumieli dlaczego w ich wieku abstynencja powinna byc
calkowita, a pozniej moga powziac samodzielna decyzje, co z tym fantem
zrobic. I zeby byli przygotowani do podjecia takiej decyzji. Zeby mieli
swiadomosc, ze w 99% przypadkow alkohol jest zlem! Ale zeby wiedzieli ze
istnieje tez ten 1%. I zeby potrafili go wlasciwie rozpoznac. I wychowani
przez harcerstwo jako ludzie wolni, myslacy i podejmujacy samodzielne
decyzje, dokonali wyboru.

phm. Jerzy Łukaszewicz
Hufiec Lublin ZHP