[Czuwaj] Owoce, pestki, swieci i zarozumieli instruktorzy

Rafal Bednarczyk amfarm w aster.pl
Wto, 14 Gru 2004, 23:16:10 CET

Witam,

Rafal Klepacz okreslajacy sie jako 'seascout"
byl uprzejmy odpisac na moj list tak:

> Rafal... a ta lista jest dla efektów czy dla dyskusji?
mysle, ze powinna i kiedys bywala dla obu tych funkcji
A poniewaz jest to lista majaca najwiekszy impakt w kraju
to powinna miec niezaprzeczlany walor edukacyjny.
Kiedys jako opiekun prob pwd czy HO polecalem przymusowe
zapisanie sie na ta liste. Teraz juz tego nie robie
bo poczatkujacy instruktor lub ambitny wedrownik
ginie tu w tasiemcowych dyskusjach o niczym, a chcialby
zobaczyc czym rozni sie jego harcerstwo od innych, otrzymac
pomoc w sprawach dla niego trudnych.
Przy tak abstrakcyjnym poziomie dyskusji tacy ludzie liste
opuszczaja i powoli utrwala sie opinia, ze CZUWAJ to lista
gdzie rozmawia sie o niczym.

> A jaki efekt przyniosła dyskusja czy lewa reka dlatego bo
> oszczep w prawej czy lewa reka bo tarcza w lewej?
zaden. Juz wtedy chcialem zwrocic na to uwage, ale akurat
bylem bardziej zajety

> I caly
> szereg innych dyskusji o polityce w harcerstwie, o ideach i
> kształceniu, o pakiecie każdy inny wszyscy równi itp.?
troszke generalizujesz chyba, prawda? Ja tak daleko sie
nie posunalem

pozdrawiam
R. Bednarczyk
hm Rafal Bednarczyk