Re: [Czuwaj] Tradycyjne wartości ??

Aleksander Senk senk w post.pl
Śro, 15 Gru 2004, 13:52:12 CET

From: "marcin" <maycin w pf.pl>

> nie zupełnie, chodzi mi tylko o to, że jak czytamy tekst historyczny, to
> należy zdawać sobie sprawę z warunków w jakich powstawał i nie przenosić
go
> bezpośrednio do współczesności

No wlasnie.
Tak zarysowales te warunki, jak ja to przedstawilem. Czy moze sie myle?

> w grudniu 1982 wszyscy związani z opozycję mieli poczucie przegranej
> ten apel to krzyk rozpaczy i "plan minimum" mający pozwolić przetrwać.

Plan minimum?
Super. Wiec teraz, skoro mamy wolnosc i nieograniczony dostep do informacje,
rozwinmy go do maksimum.

Wrocmy w koncu do korzeni - badzmy ruchem ideowo-wychowawczym. Ruchem, w
ktory ma swoje - tradycyjne w rozumieniu, lecz caly czas atrkacyjne -
wartosci i normy. Normy i wartosci budowane na chrzescijanskim systemie
wartosci, lecz uszczegolowione i wzbogacone wieloletnia tradycja. Wychowujmy
dobrych obywateli, ktorzy w swoim zyciu beda wierni idealom zawartym w PH.

Badzmy nowoczesni - przeciwdzialajmy pseudoliberalnemu sposobowi
ksztaltowania moralnosci, polegajacemu na odrzuceniu autorytetow,
apriorycznemu traktowaniu tego co byle, jako podejrzane i bezwartosciowe, na
rozdmuchiwaniu i znieksztalcaniu pojecia autonomii moralnej.

Wychowujmy ludzi, ktorzy nie beda bali sie podejmowac wlasnych decyzji i
wybierac wlasnych drog, lecz szanujacych poglady osob bardziej
doswiadczonych i umiejacych odejsc z harcerstwa, gdy ich poglady zaczna byc
sprzeczne z idealami PH.

Wielokrotnie w historii zdarzalo sie, ze standardy moralne w spoleczenstwie
obnizaly sie.
Tak jest i teraz.
Bodzmy nowoczesni - zacznijmy jako pierwsi przezwyciezac ten kryzys, a nie
isc owczym pedem za tym, co serwuje nam globalna kultura.
o!

:-)

pozdrawiam
olek