Re: [Czuwaj] składki, spis, członkostwo ZHP

Paweł Dobosz pawel.dobosz w interia.pl
Wto, 21 Gru 2004, 01:12:24 CET

> Uznaję te odpowiedz za  satysfakcjonującą
> :-)
>
> Mi osobiscie taki uklad odpowiada:
> Czlonek ZHP po wyrazeniu woli, ale harcerz - po złożeniu Przyrzeczenia.
> Przydalo by sie jednak, zeby okreslic kim sie jest przed przyrzeczeniem?

Pytanie, czy wymagać jakiejś konkretnej formy oświadczenia woli.
Wydaje mi się, że przydałoby się wprowadzić coś w rodzaju deklaracji
członkowskich.
Dzięki temu łatwiej byłoby drużynowemu określić kogo powinien traktować jako
członka ZHP.

W wielu drużynach jest bowiem tak, że niektóre osoby raz przychodzą a raz
nie przychodzą na zbiórki. Nie wiadomo więc, czy deklarują one rzeczywistą
chęć przystąpienia do ZHP czy pojawiają się na imprezach harcerskich tylko
okazyjnie.
A nawet jeżeli przychodzą regularnie to też nie jest to jednoznaczne z
oświadczeniem o przystąpieniu do ZHP.
W sytuacji kiedy drużynowy, dokonując spisu, decyduje ile będzie odprowadzał
składek do KH, jest to dosyć istotne.

Forma ustna takiego oświadczenia w zasadzie by wystarczyła, ale pisemna
(moim zdaniem) dużo bardziej zobowiązuje.

phm. Paweł Dobosz,
Hufiec Piaseczno

Najlepsze auto, najlepsze moto... >>> http://link.interia.pl/f1841