[Czuwaj] Tradycyjne życzenia, a także pewien z dawna oczekujący na wysłanie list

Rafal.Suchocki w pse.pl Rafal.Suchocki w pse.pl
Czw, 23 Gru 2004, 14:48:33 CET

Niebieski Druhu Naczelniku

Przesyłam tą podniszczone już podanie za pomocą niebieskich heroldów,
których obecnie na ulicach miast można spotkać przebranych w białe sukienki
ze skrzydłami do pleców przyczepionymi lub w czerwonych strojach z workami
na plecach i z dziwnymi białymi brodami.

Pisane było w czasach dawnych i niewysłane, bo pewnie mi zabrakło odwagi lub
nieopatrznie obdarowałeś mnie zbyt dużą nadzieją, że to co wtedy napisałem
zmieni się i nie będzie trzeba zawracać Tobie Twojej głowy - wystającej spod
niebieskiej rogatywki - odpowiedzialnej za nasz niebieski gatunek. Sprawy
przeze mnie pisane są tak dla tego gatunku małe, a pewnie tylko brak
niebieskiego czasu powoduje, ze się nimi nie zawsze zajmujesz. Ale jednak
w tymczasie, kiedy moc truchleje i jaśnieje blask, kiedy radio i telewizja
nadają o pokoju i dobroci, kiedy wszędzie handluje się nastrojem i
melancholią, cozapewne oznacza zblizanie się świąt, może znajdziesz trochę
czasu i nim siępojawi pierwsze danie na Wigilijnym Twoim stole,
rozpatrzysz moje podanie.

Niebieski Druhu Naczelniku, nim połamiesz się opłatkiem ze swoimi bliskimi,
rozpatrz pozytywnie moją prośbę abyś swych swoich pomocników na Ziemi,
których za wolą ludu ustanawiasz obdarzył większą ilością serc, by wtedy,
kiedy jedno serce dla sprawy ( lub kogoś z nas maluczkich) stracą, mieli w
zapasie jeszcze kilka.
Daj im też mądrość widzenia w każdym z nas człowieka z jego dobrocią, i
troskami.

Niebieski Druhu Naczleniku, nim zapalisz na niebie pierwszą gwiazdę, daj im
jasność umysłów i zrozumienie tej prostej prawdy, że człowiek jest warty nie
tego, co jest wart wtedy, kiedy jest, ale jest wart tego co po nim
pozostanie, kiedy odejdzie. Że żyje nie wtedy, kiedy każdego dnia jest
widziany ale wtedy kiedy jest w sercach i umysłach tych, którzy zostali i
którzy przeszłe jego dobre czyny wspominają.

Niebieski Druhu Naczelniku, nim podadzą na Twój stół barszcz niebieski z
niebieskimi uszkami, daj im jeszcze zrozumienie tego prostego faktu, że
artystyczne stłuczenie kryształu, może być bardzo efektowne i może
poszczególne kawałki będą piękne w artystycznym ujęciu (a ich sprzedaż
zasili Twe środki na zakup skrzydeł anielskich), a może nawet przez krótką
chwilę pozwolą widzieć ułudną tęcze, ale złożenie ich z powrotem w kryształ
nie będzie już możliwe. Przy tej próbie można skaleczyć nie tylko ręce, ale
też spowodować, że z niejednego serca będzie płynęła krew.

Niebieski Druhu Naczelniku, nim podadzą Tobie karpia po żydowsku lub śledzia
w śmietanie, spojrzyj na moje pismo i rozpatrz prośbę w nim zawartą. Daj nam
też umiejętność bycia sobą, abyśmy nie klaskali wtedy, kiedy dla małych
korzyści, słychać wokół owacje na stojąco.

Niebieski Druhu Naczelniku, przed spożyciem Wigilijnych ciast rozpatrz moją
prośbę o umiejętność odróżniania dobra i zła, pozwól abyśmy umieli mało
myśleć o nas samych, tak by godność nasza była na tyle duża byśmy nie umieli
dorzucać drew do płonących stosów.
Pozwól nam przeżyć ten rok, zwyczajnie po ludzku i daj nam odwagę by służyć
innym, aby dzięki tej odwadze, nasi wychowankowie mogli wrastać
doświadczając cudu wzajemnej sympatii.

Daj nam odwagę, aby drugiego człowieka obdarzać cudem oddania się, aby nasza
służba rodziła przyjaźń wśród nas wszystkich.

Niebieski Druhu Naczelniku, a przed dwunastym daniem spojrzyj i na tę
prośbę, abyś zechciał zamienić nasz każdy żal na bal, a złość na miłość. Dla
Ciebie to tylko zmiana liter, a dla nas całe nasze życie. Tak aby za rok mój
list był listem pełnym, nie próśb a podziękowań. I dziękować będziemy Tobie

Niebieski Druhu Naczelniku za Twoją miłość, którą nam wszystkim zesłałeś
przez Twego Syna, w żłobie zrodzonego.
Zawsze wierny Tobie:

s00hy

PS. Wesołych Świąt Kochani.