[Czuwaj] składki członkowskie

Marcin Skocz hrskocz w harcerstwo.net
Śro, 17 Lis 2004, 11:53:28 CET

Dostałem właśnie uchwałę RN ZHP w sprawie składek członkowskich i mam
problem - jest tam punkt mówiący o obowiązku wyjaśnienia wychowawczej roli
płacenia składek w wielkiej skautowej rodzinie...

Po pierwsze retoryka jest dla mnie nie do przyjęcia, ale mniejsza z tym.

Po drugie - niech ktoś mi wyjaśni  jak to w końcu jest - czy harcerz mają
wiedzieć że są wychowani? Bo w sumie nigdy im tego nie mówiłem, zakładałem
że samo wychowywanie wystarczy - jakoś wrogo reagują na takie wzmianki...

Po trzecie - jakie jest to znaczenie wychowawcze???
Rozumiem - znaczenie ekonomiczne - dla utrzymania struktur. To ma sens i nie
będę dyskutował (choć pewnie da się to inaczej rozwiązać).
Ale znaczenie wychowawcze? To ja mam rodziców wychowywać? Że niby zrobię to
porzez wymuszenie opłat za uczestnictwo dziecka w zbiórkach? Hmm.. To chyba
raczej uczy tego, że wszystko dzisiaj kosztuje?

Zaznaczam, nie jestem przeciw samym składkom (choć już o wysokości mogę
podyskutować) - chodzi tylko i wyłącznie o podejście i ten właśnie zapis...

pozdrawiam
MArcin Skocz