[czuwaj] Senior chce pwd.

Piotr Kowalski szare.szeregi w wp.pl
Pon, 22 Lis 2004, 10:00:07 CET

Po pierwsze stwierdzenie stopnie instruktorskie są dla instruktorów to
oczywiście pewne uogólnienie i wiem, że jak się zdobywa przewodnika to nie
jest się instruktorem.

Po drugie - teraz o seniorach.
Uważam, że ZHP jest organizacją młodych ludzi dla młodych ludzi - nie widzę,
żadnej potrzeby tworzenia programu w ZHP dla kogokolwiek kto ma więcej niż
25 lat. Nie jesteśmy organizacją "trzeciego wieku" żeby zapewniać dorosłym
"program". Nie mam nic przeciwko seniorom ale niestety jak nie zdobyło się
stopni instruktorskich za młodu to czas minął. Podobnie w sytuacji stopni
wędrowniczych - jak nie zdobyłeś HR do 25 lat to już koniec - klamka
zapadła. To jest oczywiście moje zdanie.

Uważam też, że z punktu widzenia pozyskiwania :) (ach to zboczenie) dla
seniorów byłoby lepiej żeby stworzyli osobną organizacje, która byłaby
członkiem wspierającym ZHP - po prostu ZHP nie dostanie środków na programy
dla dorosłych bo primo to nie nasz odbiorca, secundo byłoby lepiej żebyśmy
tych środków nie dostawali - bo mamy zajmować się wychowywaniem młodych
ludzi.

Kowlak