[Czuwaj] Refleksja po zdarzeniach ostatnich dni

Aleksander Senk senk w post.pl
Pon, 4 Kwi 2005, 11:33:22 CEST

Wiecie, co dzieje się w ostatnich dniach w całej Polsce po śmierci naszego
Papieża.
Jak większość Polaków jestem pogrążeny w smutku i karmię się słowami, które
mówią, iż Jan Paweł II będzie wśród nas zawsze wtedy, gdy kontynować
będziemy jego misję krzewienia miłości, zrozumienia, wybaczenia.

Jedna sytuacja nadaje, w moich oczach, tym słowom specjalną interpretację.
Wieść o śmierci Papieża dotarła do mnie w momencie, gdy uczestniczyłem we
wspólnej konferencji instruktorów ZHP i ZHR. Zamiast zbliżać sie do siebie
poprzez wspólną zabawę i dyskusję, zbliżyliśmy się do siebie w sposób
wielokrotnie silniejszy - poprzez wspólne łzy i modlitwę, najpierw w Muzeum
Powstania Warszawskiego, a później w kościele Św. Jacka.

Odczytuję to jako wyraźne zobowiązanie, abyśmy - pomimo wszelkich różnic
ideowych, metodycznych, wszelkich starych sporów czy starych urazów - w
naszych stosunkach z całych sił kierowali się nakazem miłości bliźniego i
wymaganiem stawianym nam przez nasze wspólne Prawo Harcerskie, by każdego
harcerza, bez względu na to jaką naszywke ma nad kieszenią i jaki sztandar
niesie, uważali za brata.

pozdrawiam
olek