[Czuwaj] Re: Morse

Tomasz Maracewicz tomekm w prometeusz.com.pl
Pon, 18 Kwi 2005, 09:49:21 CEST

Dołożę od siebie.
Mnie alfabet Morse'a przydał się bardzo w praktyce gdy ... siedziałem w
więzieniu.
Jako jedyny pod celą go znałem (oczywiście dzięki harcerstwu - byłem
przecież czynnym drużynowym) co dawało nam możliwość kontaktowania się z ze
światem.

Marabut

-----Original Message-----
From: czuwaj-bounces w listy.czuwaj.net
[mailto:czuwaj-bounces w listy.czuwaj.net] On Behalf Of HKT PTTK AKINAKES
Sent: Sunday, April 17, 2005 12:39 AM
To: Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy.
Subject: Re: [Czuwaj] Re: Morse

W tym wszystkim zapomnieliście o pieknych ideach harcerskich klubów
łączności tak pieknie jeszcze X lat temu istniejących. Alfabet morse'a cały
czas jest uzywany do tak zwanych dalekich łączności (DX). Zadna fonia nie
jest wstanie przebić od wielu lat klucza. Do dziś obowiazkowy (chyba) do
uzyskania krotkofalarskiej licencji 1 stopnia.

Tak tez, chyba nie taki bezuzyteczny ...

pwd. Robert Filipski
kiedys SP1ZCV