ODP: ODP: [Czuwaj] Morse

Wto, 19 Kwi 2005, 11:37:35 CEST

Nie, nie, nie.

To, co podajesz, to wyższa kategoria jazdy - szyfry polialfabetyczne, gdzie
pozycja liery w tekscie wiadomości również ma swoje znaczenie.

Szyfr zapodany wyżej przeze mnie jest prostym monoalfabetycznym -
niezależnie od położenia litery w tekście jest ona ZAWSZE kodowana tak samo
- łatwiejszy do złamania, ale i do opanowania dla harcerzy. Polialfabety są
jednak, co tu ukrywac, trudniejsze. Ale dają więcej fajowej zabawy -
szczegóły są już aw mojej głowie, czeka to na przelanie na papier
(elektroniczny) i publikację na stronie.

Pozdrawiam

Dominik Jan Domin