ODP: [Czuwaj] Ruch mlodych dla mlodych - bylo: Wędrownicy na Zjezdzie

Pią, 22 Kwi 2005, 11:03:41 CEST

ŚWIADOMIE. Przedstawiam koncepcję akcji, która dużo mogłaby pokazać - i
młodym, i starym.

> W koncepcji, która pojawiła się na konferencji nie było mowy o oddaniu
> czynnego prawa wyborczego osobom w wieku 18 - 25 lat. Tylko do 30. To
> raz.

Nadal tego nie rozumiem. Nie wchłaniam idei - wg jakich zasad? Co z
drużynowymi > 30 lat?? Nb. nie mam oporu ograniczenia czynnego (i biernego)
prawa do skautmistrzów - członków ZHP ze stopniem instruktorskim, kórzy
pełnią funkcję - i to podstawową (nie jakiś "zastępca kwatermistza hufca ds.
magazynu namiotów NS").

> Po drugie (powtarzam to na tej liście 4 raz albo 5 raz) nikt
> nie mówi o
> odebraniu biernego prawa wyborczego osobom powyżej 35 r.ż.

Szkoda. A to by się przydało - NIE WSZYSTKIM, ale kanapowcom - patrz mój
akapit wyżej.

> A więc ci młodzi w wieku 18 - 30 mogą wybrać do zarządzania Związkiem
> osoby w wieku 18 - 90. i Może się okazac, ze przez kilka dni
> zarządzania
> hufcem przez osoby które wybrali młodzi nic złego się nie stało...

To jest eksperyment. Możemy go wdrożyć w ZHP jako eksperyment. Możemy
zaryzykować i dać jako SUPER NOWOŚĆ WASH AND GO. Możemy zrobić ekperyment,
przed wdrożeniem.

> Na dodatek powiem, ze d-ha Mirowskiego na Przewodniczącego ZHP wybrał
> Zjazd, który miał zagwarantowany udział harcerzy starszych - jako
> delegatów.

Niby jo. Choć jak na moje, reforma ZHP twedy była zbyt słaba - nie wiem, czy
to skutek zbyt dużej ilości starych, czy młodych, czy nie miało to nic
wspólnego z wiekiem (co IMHO jest najbardziej prawdopodobne).

Dominik Jan Domin