[Czuwaj] Juz nie o mundurze galowym

Przemysław Chabros chaber w uznam.net.pl
Czw, 1 Gru 2005, 10:20:16 CET

On Śr, Listopada 30, 2005 16:44, Aleksander Senk wrote:
> Mysle tez ze powinnismy czesciej mowic, ze harcerstwo jest dla tych,
> ktorym odpowiadaja jego idealy, dla tych, ktorzy ufaja ich madrosci i
> chca wg nich zyc, a nie przebierac co wygodniejsze, dla tych, co chca
> sie wg nich doskonalic, a gdy wstepuja na sciezke instruktorska to ich
> zadaniem jest rozbudzanie u innych tego pragnienia zycia idea, poprzez
> sluzenie wlasnym przykladem.

I tu trafiasz w setno. Bo to samo doszukuje się i ja w tym całym naszym
ruchu.

A co do nobla można go o ile wiem, dostać zbiorowo, i w naszej historii
kilka razy już udało się oddnowić i powórcić ... Niestety ideowość jakoś
rozchodzi się po kościach. I jak to powiedział jeden z moich opiekunów
prób "coś co udaje że jest ideowe nigdy nim nie będzie, ZHP był ideowy a
im więcej udaje tym bardziej przestaje być harcerstwem a stowarzyszeniem.
Do tego smutna prawda jest taka że rozpaść się musimy by ideowość odnaleść
lub krzewic idee a później pragmatyzm inne rzeczy tak potrzebne w dobrej
organizacji"

Ideowo wierny Chaber :)

--
Pozdrawiam i Czuwaj!