[Czuwaj] PH - bylo Zjazd ZHP

Aleksander Senk senk w post.pl
Nie, 4 Gru 2005, 02:17:00 CET

Michał Górecki napisał(a):

> Zaraz. Abstrahując od wszystkiego innego. Czego nie lubiłeś w tym
> punkcie? Dla mnie "Harcerz chce wiedzieć więcej niż wie, umieć więcej
> niż umie" był bardzo fajnym punktem...

Trudno powiedziec, ze go nie lubilem, bo choc w druzynie harcerskiej
jestem od 1990, to u nas w szczepie nie tego Prawa sie uczylismy, a
tego, ktore polecał KIHAM.

A czemu nie uwazam go za potrzebny?
Mysle, ze cala Idea i Przyrzeczenie mowia o tym, ze harcerz ma widziec
wiecej niz umie, zmieniac swiat na lepsze, starac sie rozwijac siebie
itp. A w Prawie - tym obecnym czy tradycyjnym - jest wypisane w jakich
sferach czy w jaki sposob mamy to robic.
Uwazam, ze nie ma zatem sensu umieszczac w Prawie tego, o czym mowi Idea.
A tamto prawo (to z tym "chce wiedziec wiecej..") bylo bardzo malo
tresciwe.. i takie "cukierkowe" (czytam je wlasnie i takie mam wrazenia)

pozdrawiam
olek