[Czuwaj] Wiatr na zjezdzie...

phm Wojciech Godoń wojciech.godon w chrzanow.zhr.pl
Nie, 4 Gru 2005, 16:04:18 CET

Dnia 04-12-2005 o 15:42:38 Marcin Goleman <marcin w wedrownictwo.net>
napisał:

> gdyby nie bylo juz nikogo kto w '47 nazywalby sie harcerzem, w '60
> chcial nazywac sie harcerzem, w '70 mowil o sobie harcerz i w
> osiemdzisiatym, bez wzgledu na wszystkie inne argumenty jak to robili
> i co o tym myslimy to czy ja w '84 moglbym powiedziec o sobie harcerz?
> czy ktos z ZHR teraz mowilby harcerz o sobie? czy byloby w ogole w
> naszej swiadomosci jakiekolwiek harcerstwo ktore mozemy starac sie
> czynic lepszym?

Marcin - nie wiem czemu zaczałeś wyliczanie od 1947 i odniosłeś to do
ZHR-u. Z tego co wiem ZHR odnosi się do tradycji harcerstwe z okresu trchę
wcześniejszego :-)
Ale na prawdę skończmy dyskutować o tym czego nie rozumiemy, bo nie
przeżyliśmy tego (przynajmniej ci młodsi listowiecze).)

W każdej organizacji harcerskiej w Polsce jest grono wspaniałych
instruktorów, którzy godnie wychowują młodych ludzi na dobrych Palaków.
Osobiście nie znoszę tego tonu rozmów na temat przeszłośći, choć wiem, ze
niektórzy poprzez te tematy wynoszą na światło dzienne swoje prywatne
doświadczenia. Nie chcę się do tego mieszać, nie wpływa to dobrze na
harcerstwo i śmiem twierdzić, że wpływa tylko negatywnie. Jestem wręcz
przekonany, że są osoby w harcerstwie polskim, które lustracyjnie sa
czyste ale już w III RP narobili wiele zła i to o wiele więcej niż za
czasów PRL-u. O tym nikt nie mówi.

My mamy wychowywać młodych ludzi, poprzez przykład osobisty - jeśli my
będziemy "psioczyć" na innych - to samo będa robić nasi następcy i tak
wkoło Macieju. jest Prawo Harcerskie - jest Przyrzeczenie Harcerskie - my
w ZHR-ze mamy wyraźnie napisane, że wychowujemy w oparciu o wartośći
chrześcijańskie..... więc przypominam - Ojciec Świety Jan Paweł II głośno
i wyraźnie wybaczył swojemu niedoszłemu zabójcy a nie domagał sie
przeprosin od niego.
Nasze postępowanie będzie oceniał Bóg i zgodnie z nauką "coście uczynili
tym najmniejszym, mnieście uczynili", to Boga "ci źli" będa przepraszać i
przed Nim się tłumaczyli.

BŁAGAM - DAJMY SPOKÓJ i zajmijmy się wychowaniem młodych Polaków, bo to
nam idzie nienajlepiej..............

w duchu braterstwa - CZUWAJ

--
phm Wojciech Godoń
Instruktor HOPR - 0201117

"Kto CHCE, ten szuka SPOSOBÓW - Kto NIE CHCE, ten szuka POWODÓW"
"Nie czyńcie Skautingu zbyt łatwym - stawiajcie wymagania" - Jan Paweł II