[Czuwaj] Zjazd-Komendy Choragwi

Rafał Klepacz seascout w go2.pl
Wto, 6 Gru 2005, 08:44:54 CET

Nie jestem prawnikiem, ale wydaje mi się, ze kodeks pracy dotyczy także umow
zlecenie.

Kodeks pracy dotyczy stosunku pracy. Stosunek ten może być zawiązany za
pomocą umów o pracę.

Umowy zlecenie i o dzieło są umowami cywilno prawnymi i zawierane są w
oparciu o kodeks cywilny.

ALE...

Jeśli jakakolwiek umowa cywilna ma cechy stosunku pracy, to odpowiednie
inspekcje mogą pracodawcy to zarzucić. Sam znam przypadek, gdy grupa
pracowników zatrudnionych przez 3 lata na umowy zlecenia, zwróciła się do
sądu pracy o ustalenie stosunku pracy. Sąd stwierdził, że mimo iż była
podpisana umowa - zlecenia zachodził stosunek pracy i nakazał pracodawcy
wypłacić zaległe składki na ZUS i inne świadczenia za minione trzy lata i
zmienić umowy na umowy o pracę.

Więc sprawa nie jest taka prosta.

Mi osobiście podoba się sformułowanie z karty spisowej. Czy praca w ZHP
jest:
a. Twoim podstawowym źródłem dochodu,
b. dodatkowym źródłem dochodu,
c. w ogóle nie jest źródłem dochodu.

W ostatnim spisie tylko dla jednego komendanta chorągwi praca w ZHP nie była
źródłem żadnego dochodu.

Seascout