[Czuwaj] (bez tematu)

Aleksander Senk senk w post.pl
Czw, 15 Gru 2005, 11:31:50 CET

Michał Górecki napisał(a):
> Aleksander Senk napisał(a):

> Zapatrzenie niektórych środowisk ZHPowskich w ZHR i bliskość ideowa
> połączona z wyraźnym sprzeciwem wobec przejścia do ZHR nie przestanie
> mnie chyba nigdy dziwić :)

Widze, ze temat Cie dreczy i wszedzie sie doszukujesz jego wystepowania...
Wiec postaram sie wyjasnic, ze nie ma w tym dziwnego.

Otoz bliskosc odczuwam wobec pogladów na role harcerstwa, na jego idealy
czy sposob ich realizowania wyrazany przez niektore srodowiska ZHRu.
Niektore, bo ZHR jest rozny.
Wobec calej organizacji czuje zas szacunek - za ich autentycznosc, za
"poszukiwanie" harcerstwa, za to, ze wartosci o ktorych mowi traktuje
powaznie. I to juz bez znaczenia, czy ja te wartosci podzielam czy nie.
Zazdroszcze takze ZHRowi autorytetow, ktore ma. Ludzi, ktorzy tak w
swoim zyciu prywatnym jak i harcerskim wykazali wielki hart ducha i
przywiazanie do harcerskich wartosci. Po ostatnim naszym Zjezdzie
zazdroszcze im jeszcze kilku innych rzeczy.

Nie jest to rownoznaczne z tym, ze jestem zwolennikiem wszystkich
rozwiazan organizacyjnych, jakie maja miejsce w ZHRze - np. mniejszej
demokracji w organizacji, nieufnosci wobec szczepow, dwoch odrebnych
organizacji itp. itd.
Cenie sobie takze swoj hufiec i jego osiagniecie, cenie swoj szczep,
cenie troche rzeczy w ZHP i cenie sobie, ze moge tu dzialać tak, jak to
uwazam za dobre.
To przewaza szale jezeli chodzi o przynaleznosc do organizacji.

> Olek, może to jest na prawdę tak, że ZHP chce iść w innym kierunku. I
> nie jest to jakiś błąd systemowy, czy wypaczenie idei,  tylko po prostu
> inny kierunek? :)

Oj, g00rek :)
Czyzbys byl fanem kierunku, w ktorym idzie ZHP? Kierunku, ktory
utozsamia duet Hernik-Borodzik, a ktory symbolizuja przekrety na Zjezdzie?

Nie znalem Cie od tej strony... I dziwie sie - pewnie rownie mocno jak
Ty dotychczas - gdy widze, ze swoja niepokornosc zakonczyles na
wprowadzeniu nowych mundurow, uznales iz wiekszosc ma racje, nie ma co
sikac pod wiatr i bedziesz juz popieral dominujaca wizje Zwiazku.
Co? :-)
:-P

pozdrawiam
olek