[Czuwaj] Patriotyzm

Aleksander Senk senk w post.pl
Śro, 2 Lut 2005, 02:31:42 CET

Znalazlem, przeczytalem i polecam jeszcze dwa teksty na te tematy.

Mocny tekst Dariusza Karłowicza pt. Smierc i Ojczyzna
http://www.mikolaj.org.pl/co_robimy_bohaterowie_naszej_wolnosci_art9.php

oraz tekst Magdaleny Środy pt. Pochwała patriotycznego minimalizmu
http://www.mikolaj.org.pl/co_robimy_bohaterowie_naszej_wolnosci_art1.php

Pozwolę sobie na delikatny komentarz.
Drugi wymieniony tu tekst, Środy, na pewno spodoba się g00rkowi. :-)
I pewnie nie jemu jedynemu. Jest dosyć chwytliwy i sprawny retorycznie (choc
moim zdaniem miejscami az... jarmarczny - zwlaszcza "pees").
To pierwszy tekst z calej serii (ukazal sie w listopadzie 2000, jeszcze
przed tekstami Cichockiego, Gowina czy Karlowicza).
Warto przeczytac go jeszcze przed artykulem "Smierc i ojczyzna" takze
dlatego, ze tekst Karlowicza dosyc wyraznie odnosi sie do argumentacji pani
Środy i ukazuje pewne jej... mankamenty i uproszczenia.
(zresztą pewnie w ogole dobrze by czytac te artykuly w kolejnosci
powstawania - Sroda, Cichocki, Gowin, Karłowicz, wiec tych, ktorzy jeszcze
ich nie przeczytali, namawiam do takiej kolejnosci oraz bardziej
szczegolnego porownania tekstow Srody i Karłowicza)

From: "Marek Jedynak" <marek_jedynak w o2.pl>
> dzięki za materiał.
> własnie szukałem czegoś "dobrego" do zajęć na II OZD o patriotyzmie w
naszej organizacji. te wszystkie posty bardzo pomogły zbudować koncepcję
zajęć.
> moze to destrukcyjne, ale pokłóćcie sie jeszcze troche, a nic od siebie
nie dodam :)
> staram się we wszytskim widziec jakies pozytywne strony :)

Cieszę się, ze ta dyskusja do czegos Ci sie przydała!

Nie wiem, dlaczego obawiasz sie o destrukcyjność swojej prosby :-)
Bazujące między innymi na wlasnym przykladzie, od dawna twierdzę, ze z
dyskusji czuwajowych mozna sporo wynosić. Trzeba tylko tego chcieć.
No i raz jeszcze mozna pogrzebać twierdzenie, ze sens maja tylko te
dyskusje, ktore prowadzą do wspolnych wniosków.
:-)

pozdrawiam
olek