Re: [Czuwaj] śnieżna chatka - proszę doświadczenia z budowy

g00rek g00rek w wp.pl
Pon, 7 Lut 2005, 18:33:24 CET

Dnia 7 lutego 2005, 13 RDH "Gacki" wystukał(a) na klawiaturze co następuje:

1RG> Celowo napisałem śnieżna chatka a nie igloo, bo to co
1RG> chciałbym zbudować z moimi nie będzie budowane ze śnieżnolodowych
1RG> bloków, ale mam górkę śniegu na razie dość sypkiego śniegu, w
1RG> której chcę wydrążyć odpowiedniej wielkości jamę.
1RG> Czy ktoś kiedyś budował coś takiego? A jeśli tak, to może
1RG> zna z teorii lub z doświadczenie sposoby przygotowanie tejże
1RG> górki, by drążenie w środku było efektywne, ale i bezpieczne. Na
1RG> co trzeba zwrócić uwagę podczas drążenie? Jaka powinna być
1RG> grubość ścian itp.
1RG> Jurek

No ba :D
Ale nigdy nie udało mi się do końca...

A więc jak zrobić igloo w naszych warunkach?
Po pierwsze poczekaj aż będzie poniżej -10 stopni. BEz tego sklepienie
rypnie.

Po drugie najlepiej przygotować odpowiednią formę. Ja kiedyś miałem
fajne wiadro o podstawie prostokąta, ale nieświadomoa nizego mama
wywaliła je na śmieci :(

Kiedyś na zimowisku korzystałem z koryta dla kur :)

Mieszaj śnieg z wodą i odstawiaj do zamarźnięcia. Pamiętaj, aby cegły
układac spiralnie a nie tak jak mur - warstwami (czyli układa się na
ślimaka, pierwsze są lekko ścięte).

Nie przegnij z promieniem, aby sklepienie nie było zbyt wielkie.
Polewaj wodą od czasu do czasu, aby wiązało.

A na końcu (podobno) należy wygładzić ściany od środka, żeby nie
kapało.

Może w tym roku mi się uda :D

pozdrawiam :)

---
hm. Michal 'g00rek' Gorecki, H.R.
Szczep 84 WDHiGZ "Knieja"
Hufiec Warszawa Praga Północ

"Nie ma sensu stać w miejscu. Trzeba wybrać - postęp,
albo stanie w miescu. Idźmy naprzód - z uśmiechem na ustach!"
Robert Baden-Powell "Aids to Scoutmastership"