[Czuwaj] Pobudka

hm. Rafal M. Raniowski HR rafal w harcerz.pl
Pon, 21 Lut 2005, 09:02:32 CET

----- Original Message -----
From: "Marcin Królikowski" <zastepowy w gazeta.pl>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Monday, February 21, 2005 8:52 AM
Subject: Re: [Czuwaj] Pobudka

A mi pewien fragment cos przypomina... :)))

"Struktura ówczesnego hufca ZHP nie tolerowała naszych kontaktów z innymi
środowiskami harcerskimi poza hufcem. Chcieli nas izolować, podporządkować
sobie, złamać ducha krytycyzmu i wolności poglądów, które reprezentowaliśmy.
Najczęstszym zarzutem wobec nas było to, że nie uczestniczyliśmy w życiu
hufca, w jego imprezach i w większości nie utrzymywaliśmy kontaktów z innymi
środowiskami (drużynami i szczepami), które działały odmiennie niż my, które
były ściśle i bezkrytycznie podporządkowane odgórnym wytycznym. Powodowało
to dla nas często przykre konsekwencje."

Tekst ciekawy, tylko za dlugi - zeby sie go fajnie czytalo powinien chyba
byc podzielony na kilka czesci. :)

Pozdrawiam
Viking-Szczecin