[Czuwaj] Vat za obóz

Magda Potapowicz thebest84 w wp.pl
Nie, 9 Sty 2005, 12:42:20 CET

"> Poszukuję podstawy prawnej,
> która w ubiegłym roku określała stawkę za nasze obozy jako "zw",
> czy było to rozporządzenie ministra dotyczące tego co w ubiegłym roku,
> czy też obowiązuje też w tym roku?
> chyba że ktoś już wie, jak to zostało w bieżącym roku rozwiązane
> i może się ta wiedzą podzielić
> pozdrawiam
> goja73
> hm. Grzegorz Jurek, gg 2002518

Rozporządzenia Ministra Finansów
z dnia 23.06.2004 r.
(Dz. U. nr 145 poz. 1541
z dnia 25.06.2004 r.)"

Zatem odpowiadam (w moim miescu pracy tj. Biurze Rzecznika Praw Dziecka zajmuję sie wszelkim zmianami w naszym ustawodawstwie wewnętrznym, które odnoszą sie do praw dzieci m.in. tematem mało interesującym - jak dla mnie niestety - jest VAT na ubranka dziecięce po wejściu do UE; VAT na posiłki serwowane w stołówkach szkolnych, VAT za organizację wypoczynku letniego itd... Troszkę bardziej realizuję sie podczas wprowadzania zmian do kodeksu karnego, które mają np. na celu ochronę dzieci przed pedofilami). Tak, czy inaczej moge ręczyc, iż informacje, które podaję są aktualne:)
Otóż rozporzedzenie MF z dnia 23 czerwca 2004 r., które wymieniłeś, jak najbardziej obowiązuje także w bieżącym roku. Rozporządzenie to wprowadziło kilka znaczących zmian odnośnie zwolnień z podatku VAT, przewidzianych w ustawie o VAT (warto zatem zajrzec w aktualny tekst jednolity tej ustawy). Ja w domu nie posiadam stosownych namiarów, ale jutro z pracy (mam tam w swoim komputerze aktualnego LEXa ) - mogę wszystko Ci wysłać szczegółowo: artykuły, datę, publikację, metrykę ustawy itp.
Wyjaśniam zatem teraz jedynie zasadę: otóż zgodnie z ww. rozporządzeniem MF organizacje pozytku publicznego (w tym ZHP) oraz organizacje o charakterze wolontariackim zostały zwolnione z opłaty VAT za organizację form wypoczynku dla dzieci i młodzieży.Nalezy jednak pamiętać, iz nie dotyczy to firm prywatnych, które organizując kolonie, czy też inne formy wypoczynku z VATu zwolnione nie zostały.

Pozdrawiam, hm. Magdalena Potapowicz
(Jeśli ktos potrzebuje szczegółów w tym temacie - podaję swój nr telefonu do pracy: 696-55-67 oraz e-mail: m. potapowicz w brpd.gov.pl.)