ODP: [Czuwaj] Biwaki - pytanie i prośba...

Dominik Jan Domin djdomin w poczta.onet.pl
Pią, 14 Sty 2005, 14:30:50 CET

HM... Faktycznie:

===
2.8. Biwak

Jest jedną z form działalności drużyny harcerskiej, starszoharcerskiej,
wędrowniczej i wielopoziomowej
w zakresie krajoznawstwa i turystyki, organizowaną w czasie roku
harcerskiego i jako forma NAL/NAZ w czasie akcji letniej i zimowej. Biwak
może trwać do 5 dni (z przejazdami włącznie) i musi być zatwierdzony w
macierzystym hufcu (Karta biwaku stanowi załącznik 1 do niniejszej
instrukcji). Komenda Hufca jest zobowiązana zgłosić wykaz organizowanych
biwaków, w ramach HAL/HAZ, do komendy chorągwi na 7 dni przed ich
rozpoczęciem.
Biwaki nie podlegają zatwierdzaniu w kuratorium oświaty jak placówki
wypoczynku.
===

Czyli do KCh przesyła sie info tylko o biwakach w ramach HAL/HAZ.

Niby biwaki organizuje sie wg tego punktu też w czasie roku szkolnego, ale:

===
1.	Postanowienia wstępne

1.1.	Podstawę prawną wydania niniejszej instrukcji stanowi § 64 ust. 3
pkt 9 Statutu ZHP.
1.2.	Harcerska Akcja Letnia zwana dalej HAL i Harcerska Akcja Zimowa
zwana dalej HAZ stanowi integralną część działalności wszystkich jednostek
organizacyjnych ZHP, hufców, chorągwi, GK ZHP. Częścią HAL i HAZ jest
Nieobozowa Akcja Letnia (NAL) i Nieobozowa Akcja Zimowa (NAZ).
1.3.	Instrukcja określa zadania harcerskich komend i procedury
wewnątrzorganizacyjne związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem HAL i
HAZ.
===

STĄD MOJE PYTANIE:

Czy ta instrukcja nie obowiązuje w trakcie roku szkolnego? Czy KH ma prawo
wymagać ode mnie zatwierdzenia biwaku na podstawie tej instrukcji? A jak nie
na podstawie tej instrukcji, to czy ma prawo do zmuszenia mnie do tego
własna uchwałą / rozkazem KH?

Pozdrawiam

Dominik Jan Domin