[Czuwaj] Cichciemny nie żyje

Przemysław 'Chaber' Chabros chaber w uznam.net.pl
Nie, 23 Sty 2005, 14:25:34 CET

On Pt Stycznia 21 2005, 11:41, Marek Jedynak napisał(a):

> 	21 stycznia 2005 r. zmarł w Warszawie Jan Nowak Jeziorański.
>
> Jan Nowak Jeziorański był 1 z 28 Kurierów Delegatury Rządu RP na Kraj
> przerzuconych drogą lotniczą do Polski.
>
> Właściwie: ZDZISŁAW JEZIORAŃSKI (por.art.rez.), urodzony 15.05.1913 r.;
> zmarł 21.01.204 r.
> Walczył w ramach Grupy "Włodzimierz" w 1939 r. w obronie Wołynia.
> Następnie w niemieckiej niewoli. Ucieczka. Od marca 1941 r. w konspiracji.
> Kolporter, a później inspektor w Wydziale "N" Oddziału VI KG ZWZ-AK.
> 7.06.-2.07.1943 r. podróż Warszawa-Sztokholm-Warszawa jako kurier KG AK do
> [...]

Warto dodać - harcerz

"Za jednego z bohaterów uważał swojego kolege z klasy który ratował
naszego drużynowego w swoim domu; "Rysio w czasie okupacji ryzykował
życie! Przechowywał Żydów. I to nie jednego czy dwóch, ale chyba z
kilkunastu! Miał malutkie dwupokojowe mieszkanko w bloku na Żoliborzu i w
tej ciasnocie potrafił wygospodarować miejsce i dla naszego drużynowego z
harcerstwa Antka Rosentala, i dla naszych kolegów z klasy. Dla mnie był to
szczyt bohaterstwa""

wiecej ->
http://www.patria.harc.pl/modules.php?name=News&file=article&sid=102

--