Re: [Czuwaj] Bezpieczeństwo i opiekunowie

Marcin Skocz hrskocz w harcerstwo.net
Śro, 1 Cze 2005, 10:09:22 CEST

Będąc pod wrażeniem oczywiście tego, że ktoś zebrał to razem (ale nie
pierwszy raz z tego co pamiętam), mam jednak kilka wątpliwości:

> [...]
> "SZCZEGÓŁOWE ZASADY ORGANIZOWANIA WYCIECZEK ORAZ ZBIOROWYCH IMPREZ
> TURYSTYCZNYCH I SPORTOWYCH W GÓRACH"
> tam znajdujemy:
> § 4. Organizatorów imprez turystycznych i sportowych dla młodzieży
> szkolnej
> obowiązują także przepisy wydane przez Ministra Edukacji Narodowej.
> Takim przepisem jest:
> Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu
> z dnia 8 listopada 2001 r.
> w sprawie warunków i sposobu organizowania przez publiczne przedszkola,
> szkoły i placówki krajoznawstwa i turystyki

O ile w pełni zrozumiała jest piecza ministra nad tymi aktywnościami, to
jednak zastanawiam się ciągle, czy aby na pewno, w przypadku gdy wyraźnie
określa się adresata przepisu, można rozciagać go prawnie na wszystkie
podmioty. Także te spoza wymienionyh. Kwestią sporną jest także kwestia
definiowania "placówki" - definicje dla celów wypoczynku wakacyjnego nie są
chyba tutaj skuteczne?

> Z tego rozporządzenia wynika że "wycieczka" (ale tylko ta w górach - jak
> mówi załącznik 3 do poprzedniego rozporządzenia) - ma mieć:
> - kierownika
> - opiekunów
> Nie ustalona jest liczba opiekunów. Tym niemniej mamy już 2 osoby na
> grupę.

Tylko czy gdzieś jest zaznaczone, że kierownik nie może być opiekunem? I
zgadzam się z wątpliwościami Rafał co do wymagań odnośnie kierownika.

I czuje, że niedługo dojdziemy do kolejnego tradycyjnego pytania o limit
1000metrów w górach ;-)

pozdrawiam
MArcin Skocz