[Czuwaj] Kolejna wpadka

hm. Rafal M. Raniowski HR rafal w harcerz.pl
Wto, 21 Cze 2005, 12:21:54 CEST

----- Original Message -----
From: "Dominik Jan Domin" <djdomin w biol.uni.torun.pl>
To: "'Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy.'" <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Tuesday, June 21, 2005 11:08 AM
Subject: ODP: [Czuwaj] Kolejna wpadka

Po odejściu - może i ZHP nie powinien brać za nich odpowiedzialności, ale w
trakcie...
- pijaństwo i palenie (tytoniu) jest plagą, z którą nikt nie umie sobie
poradzić - o nie ma woli, zwłaszcza wśród zasłuzonych i szcownych druhów
harcmistrzów, zasiadających w SH;
- zaliczanie słuzby instruktorskiej to fikcja - a instrument ten mógłby byc
bardzo pozytywnie wykorzystywany.

I na koniec - sam status "instruktora ZHP" jest chorobogenny - o ile
Przyrzeczenie skąłda się raz, o tyle "instruktor" - to powinna byc tylko
czynnie działająca osoba, rozwijająca się systematycznie - i okresowa
przechodzaca procedurę weryfikacji.
Teoretycznie taka procedura istnieje (patrz: zaliczanie słuzby), praktycznie
nie. Instruktorem zostaje się raz na całe zycie - i o ile nie popełni się
czegoś, za co SH wykluczy z organizacji - ma się na zawsze komplet uprawnień
wszelakich.
Teoretycznie - mogę zrobić czerwona podkładke, nastepnie intensywnie
"działać" w kręgu nic-nie-roba - a po 20 latach miec nadal wszystkie
uprawnienia, nie znając zupełnie organizacji, programu itp.

Dominik Jan Domin

No niezupelnie wszystkie - Odznaki Kasztalcace ograniczaja torche
"uprawnienia". Moim zdaniem to i tak rodzi zbyt wiele papierow, ktore mogl
byc np. drzewami. Moze zamiast utwierdzac chory system kolenymi odznakami,
patentami, kwitkami, itp. zacznie sie sensownie pracowac z instrumentami
statutowymi, jak Komisje Rewizyjne, Sady Harcerskie, itp.?

Co do odznak... nie zawsze je dostaja ci co powinni, a ci co powinni...
coz... moga czeka do us... krzydlonej smierci ;)))

Pozdrawiam
Viking