[Czuwaj] Z Forum ZHP - Zmiany w Statucie ?

Krzysztof Ludwig krzysiekl w interia.pl
Pon, 7 Mar 2005, 16:21:43 CET

----- Original Message -----
From: "czesiek.harcerstwo" <czesiek w harcerstwo.net>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Monday, March 07, 2005 2:43 PM
Subject: [Czuwaj] Z Forum ZHP - Zmiany w Statucie ?

> "Czuwaj" 07/08/2001
> http://www.zhp.org.pl/prasa/c20010708/29b.html
>
> Zmiany w Statucie?
[ciach!]
> Z pewnoscia sa to powody do zmian w Statucie ZHP,
> a przynajmniej do dyskusji nad tymi ew. zmianami.
> Tylko czy Zjazd ZHP ( np. godz.3.00 nad ranem)
> jest wlasciwym miejscem/czasem na taka dyskusje ?
> "Startowy" wpis watku na Forum ZHP:
> http://www.forum.zhp.pl/viewtopic.php?TopicID=2644
>
> Bede wdzieczny za opinie. Najlepiej na Forum,
> choc nie widze przeszkód by dyskutowac takze na liscie
> [ po to chyba jest ? - no strasznie zrobilo sie cicho ;-)  ]

Witam!

Wole liste, niz forum, dlatego tu wtrace swoje trzy grosze.

Faktycznie to, ze w obecnym Statucie nie ma chyba zapisów kompromitujacych
Komisje Statutowa Zjazdu mozna uznac za szczescie. :)
Poprawek bylo tak duzo, ze jej pracujacy (bo byli tez i leserzy, którzy mimo
iz byli wybrani w sklad odmówili pracy, tzn. byli kilka godzin a pózniej
przyszli do zdjecia w ostatni dzien) czlonkowie spali nie wiecej niz 2
godziny.

Propozycja przerzucenia pracy nad statutem na Zjazd Nadzwyczajny brzmi
bardzo kuszaco.

Ma chyba tylko dwie wady.

1) Koszt.
Niestety jest juz chyba taki zwyczaj, ze Zjazd odbywa sie w komfortowych
warunkach - sala, hotel, jedzonko dla paruset delegatów. Nie znam zadnych
wyliczen, ale podejrzewam, ze kosztuje to sporo.
Ja wiem, ze czesc z Was mysli sobie teraz, zeby darmozjadów upchnac w NS-ach
i rozdac im pakiety z Gniezna, ale zwazywszy na to, ze spora czesc delegatów
przyjezdza na Zjazd w celach towarzyskich (slyszalem dyskusje podczas
których porównywano jakosc posilków na 3 ostatnich zjazdach), Naczelnik i GK
pewnie z miejsca musieliby zapomniec o absolutorium. :)
Argumentem za poniesieniem tych kosztów jest to, ze moze jakosc stanowionego
prawa bylaby wyzsza. Pewnosci jednak nie ma. Co do ekspertyz prawnych, to
jako przyklad mozna podac problem z osobowoscia prawna. Dyskusji mnóstwo
(jeszcze na Zjezdzie), ekspertyzy... a jak bylismy glupi tak jestesmy i nikt
nie jest w stanie przewidziec konsekwencji podzielonej osobowosci. Sa
szanse, mozliwosci, zagrozenia i... wiara :)))

2) Trzeba by bylo przekonac o wyzszosci takiego rozwiazania wiekszosc
delegatów. Wydaje mi sie to nie za bardzo mozliwe. Chociaz ...w naszym
Zwiazku nie ma rzeczy niemozliwych :)
W przypadku osobowosci prawnej Zjazd uznal swoja niekompetencje i zalecil
dyskusje i ewentualnie zjazd nadzwyczajny. Moze sie zdarzyc, ze podobnie
bedzie tym razem, ale byloby to trudne (chyba, ze w pojedynczych kwestiach,
tak jak wtedy z osobowoscia prawna).

Pozdrawiam!

Krzysiek

Startuj z INTERIA.PL!!! >>> http://link.interia.pl/f1837