[Czuwaj] potrzebna krew

Mariusz Cyrulewski cyrek1 w tlen.pl
Wto, 10 Maj 2005, 18:45:39 CEST

> Czuwajcie!
> bardzo pilnie jest potrzebna krew B Rh "-", nie bądzcie obojetni,
szukajcie
> gdzie możecie! Umiera człowiek, instruktorka Chorągwi Opolskiej, mozemy ja
> uratować!
> Proszę o szybki odzew.

Jestem przeciwnikiem takich informacji przesyłanych w poczcie
elektronicznej, gdyż sieją strach i przerażenie, ludzie panicznie zaczynają
wysyłać te informacje na sto tysięcy sposóbów do kogo się da.

Poza tym informacja jest nieprawdziwa w tym sensie, że zawiera błedna tezę,a
joby oddając krew możemy uratować umeirającą instruktorkę. Wiem jak wazne
jest oddawanie krwi, bo sam oddałem prawie 10 litrów, więc znam się trochę
na tym. Krew w celach ratowania życia w województwie opolskim jest
zabezpieczona w odpowiedniej ilości - zajmuje się tym Regionalne Centrum
Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa i w razie konieczności szpotal kupuje
odpowiednią ilośc krwi do zabiegów ratujących zycie.
Apel o oddawanie krwi jest "zwyczajem" przyjetym przewz centra krwiodawstwa
i szpitale, które w ten sposób chcą odzyskac zużyte zapasy, dlatego jest to
ważne, natomiast pisanie o tym, że "możemy ją uratować" jest oczywiście
ujmujące - ale jest dużym nadużyciem.
Do dzis pamiętam spontaniczną akcję oddawania krwi z przeznaczeniem dla
Zubka, cała akcja nie poprawiła mu zdrowia fizycznego, jednak psychicznie na
pewno czuł się lepiej wiedząc, że w ten sposób chcieliśmy mu pomóc - raczej
namawiam do pójscia w tym kierunku.

No i napisałem sobie :-/

Pozdrawiam

Mariusz Cyrulewski