[Czuwaj] Re: Poszukuję WĄŻ lub SZLAUCH

Darek Brzuska brzuska w mp.pl
Czw, 12 Maj 2005, 01:21:57 CEST

Dominik napisał co następuje:
> Na obóz, fi 4/3'', około 400 m. (...)
> Ma ktoś - albo ma BARDZO tanie źródło do kupienia??
Nie mam ani na razie nie mam źródła, ale mam następujące
spostrzeżenia

a)jeżeli tym ma iść woda do picia, to prawdopodobnie sanepid
zapyta o atest na kontakt z wodą do picia - więc nie może być to
najtańsze paskudztwo z supermarketu do podlewania ogródka

b)jeżeli to ma być jedna linia o długości 400 m, to musisz
pokonać całkiem spore opory przepływu, czyli albo zapewnić stały
spadek poziomu linii (jak w rzymskim akwedukcie) albo tłoczyć
pompą przy całkiem sporym ciśnieniu = znowu nie może być to
najtańsze paskudztwo..., bo popęka

Są w handlu węże zbrojone (sprężyną stalową lub włóknem
sztucznym albo włóknem szklanym), z polipropylenu lub teflonu,
a nawet silikonowe, z atestami. Poszukam namiarów.

Darek Brzuska
mgr inż. chemik
absolwent inżynierii chemicznej i procesowej PW
(specjalizacja "procesy ochrony środowiska", ale zasady
przesyłania płynów rurami są wszędzie takie same)
Pracownik Polfy Tarchomin SA - problemy z atestami i innym tzw.
zapewnianiem jakości mam na codzień, niestety