RE: [Czuwaj] wybory delegatów

Rafal Bednarczyk amfarm w aster.pl
Pią, 13 Maj 2005, 11:09:58 CEST

Witam wszystkich,

Grzegorz Calek byl uprzejmy odpowiedziec:

> Odpowiadając Rafałowi, w miarę krótko:
mam prosbe - pisz ktoremu Rafalowi odpowiadasz
na liscie - nas jest wiesz kilku, a dodatkowo od jakiegos
czasu mam wrazenie, ze szczegolnie dwoch Rafalow jest
mylonych: Rafal Klepacz z WBA GK ZHP i ja R. Bednarczyk z KPO

> 1) Znam dość dobrze mechanizmy wyborcze
no ja na pewno nie moge rownac z Twoja wiedza, ale bedac
kandydatem na naczelnika ZHP kilka ciekawych spraw dotyczacych
demokracji w ZHP sie nauczylem, a do tego zawodowo ocieralem sie
o wybory w korporacjach zawodowych lekarzy (7 krajow Europy Centralnej)
i o Sejm RP. Mysle wiec, ze przynajmniej sporobuje zabrac glos

> i dlatego jestem
> pewien, że będzie dominowało głosowanie hufcami.
co nie znaczy przeciez, ze nalezy sie z tym zgadzac, prawda?
Chyba nie jestes przeciwnikiem tezy, ze powinni byc wybierani
lepsi kandydaci na delegatow niezaleznie jaki hufiec reprezentuja?

> 2) Zajmowałem się kiedyś naukowo zagadnieneim demokracji
a to ciekawe - a mozesz wiecej na ten temat napisac?
Jaki to zajmowanie demokracja mialo ksztalt?

> i muszę Ci
> powiedzieć, że wcale - wbrew powszechnemu przekonaniu -
> demokracja nie
> polega na tym, że większość ma rację. Istotą podejmowania decyzji
> większością było już od Grecji przekonanie, że zbiorowść
> dysponuje większą
> mądrością jako sumie mądrości indywidualnych. Wartością
> autoteliczną jest
> więc mądrość zbiorowości, a nie sama większość.
nie widze wszakze gdzie to przekresla moja podstawowa teze,
ze najwazniejsza jest jakosc podejmowanych wyborow = wybor
lepszego kandydata przez wieksza zbiorowsc.
No ale zgadzam sie, ze jesli chodzi o wrazenie to przytoczenie
"wartosci autotelicznej" jest w deche!:-) To ta wartosc
merytoryczna w wypowiedzi o demokracji?:-)

> 3) Istotą wyborów (czy w Związku, czy w Polsce - wg Konstytucji) jest
> równość. Jest ona rozumiana także (przepraszam za
> uproszczenie prawników - konstytucjonalistów) na tym, że siła
> głosu każdego członka społeczności jest równa. Zatem sytuacja,
> gdzie np. Mokotów będzie miał trzech delegatów, a Żoliborz
> (bądź co bądź największy hufiec naszej chorągwi) - żadnego,
> jest z gruntu niedemokratyczna.
to jest niestety demagogia Grzesiu - sila glosu kazdego czlonka
obu naszych hufcowych spolecznosci jest zdecydowanie rowna:
kazdy uprawniony do glosu ma taki sam dostep do decyzji w postaci
mozliwosci uczestniczenia w zjezdzie. To jest rownosc wlasnie.
No ale jesli ktos nie chce z tej rownosci i dostepnosci
skorzystac to ciezko wymagac od obecnych, zeby mysleli
za tego nieobecnego i zastanawiali sie co on by zrobil gdyby byl
i jeszcze na  pewno wybralby kandydata, ktory jest z jego
hufca, a nie kandydata po prostu dobrego.
To brzmi tak, jak politycy, ktorzy twierdza po kazdych wyborach,
ze narod znowu zaglosowal glupio.
Jesli Zoliborz jest najwiekszym hufcem naszej choragwi to na zjezdzie
bedzie mial po prostu najwieksza ilosc obecnych uprawnionych
do glosowania i w zwiazku z tym zdecydowanie najwieksza szanse
na wybor swoich wlasnych kandydatow na delegatow jesli uzna ich
za wartych wybrania.
No ale jesli zoliborscy wyborcy nie przyjda na zjazd lub wybiora
mokotowskich kandydatow na delegatow bo np. bardziej ich do tego
przekonaja to nalezy taki wybor zoliborskich instruktorow
uszanowac. I o to mi wlasnie chodzi.
Jestes temu przeciwny?

> 4) Nie wiem, skąd przekonanie o słabości merytorycznej... Skromność,
> zwłaszcza fałszywa, jest mi obca, dlatego wyrażę przekonanie,
> że ja czy Paweł Weszpiński nie jesteśmy jakoś szczególnbie
> beznadziejnymi kandydatami na delegató na Zjazd...
oj Grzesiu - a gdzie ja napisalem, ze jestescie beznadziejnymi
delegatami? Beznadziejni moga sie okazac rownie dobrze mokotowscy
kandydaci - o tym zadecyduja wyborcy, a nie my sami, kandydaci
na delegatow, bo sam sie do nich zaliczam:-)

> Pozdrawiam bratersko i demokratycznie ;)))
bardzo dziekuje, aczkolwiek czesto chyba trudno laczyc
braterskosc z demokracja:-)

pozdrawiam
R. Bednarczyk
hm Rafal Bednarczyk