Re: [Czuwaj] Czy to jest zgodne z Ordynacją? I demokracją?

Pią, 20 Maj 2005, 10:20:47 CEST

----- Original Message -----
From: "Aleksander Senk" <senk w post.pl>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Friday, May 20, 2005 9:20 AM
Subject: Re: [Czuwaj] Czy to jest zgodne z Ordynacją? I demokracją?

> A tak a propos wyborow bezposrednich z chorągwi:
> Jakie by byly plusy? Jakie minusy?
> O plusach troche mowilsmy.. Minusem jest,  myle,  organizacja..
> Dla stolecznej Nadawała by sie chyba tylko Sala Kongresowa,
> a Zbiorka trwala by caly dzien... :-)
> Sa jeszcze inne minusy?

A moja propozycja, którą juz raz podałem, ale bez echa.
Powtórzę:
koncepcja chorągwianych rejonów (list) wyborczych
oraz  conajmniej 2-hufcowych rejonów GŁOSOWANIA

Oznaczałoby to w praktyce głosowanie proporcjonalne.

Głosowanie wyłącznie tajne,
nadzór nad głosowaniem: przedstawiciele każdego z hufców rejonu gł. +
prełnomocnik KCh

Jedna choragwiana lista pozwala na mozliwość zaistnienia
"koalicji mikrusów"
ponadto daje mozliwość zaistnienia pogladów
"struktur poziomych" np. chorągwianych RPM
co m.in. zmiejsza "zaściankowość" delegatów

Wymuszałoby to na kandydatach konieczność
prezentacji prawie w kazdym hufcu
bo to że "doskonale znają mnie w moim hufcu"
choćby dużym, moze już nie wystarczyć.

Tyle w dużym skrócie

Czesław