Re: [Czuwaj] Czy to jest zgodne z Ordynacją? I demokracją?

Radek Topolski r_topolski w poczta.onet.pl
Pią, 20 Maj 2005, 12:44:41 CEST

From: "Aleksander Senk" <senk w post.pl>

> A tak a propos wyborow bezposrednich z chorągwi:
> Jakie by byly plusy? Jakie minusy?
> O plusach troche mowilsmy.. Minusem jest,  myle,  organizacja.. Dla
stolecznej Nadawała
> by sie chyba tylko Sala Kongresowa, a Zbiorka trwala by caly dzien... :-)
> Sa jeszcze inne minusy?

A co powiesz na pomysł następujący:
- kandydaci zgłaszają się wcześniej i prowadzą kampanię
- w dniu wyborów (może przez 2-3 dni) w KCh stoi urna i urzęduje Komisja
wyborcza w określonych godzinach.
- każdy wchodzi kiedy mu wygodnie i w ciągu paru minut oddaje swój głos.

Minusy:
- w wielu przypadkach należałoby ogłosić II turę (może i III) - aby obsadzić
wszystkie mandaty
- brak możliwości dyskusji przedzjazdowej w dniu wyborów i formalnego
podejmowania uchwał (stanowisk dla zjazdu).

Ale - na wielu harcerskich zjazdach merytoryczna dyskusja jest bardzo skąpa
- natomiast dla zainteresowanych można by taką prowadzić na spotkaniach
przedwyborczych organizowanych przez kandydatów.
Wiem że jest to upierdliwe jak trzeba by się było wybrać na kilkanaście
spotkań w kilku miastach. Pozostaje jeszcze kampania wirtualna i dyskusje
wirtualne - nieraz bardziej owocne niż dyskusje IRL.

Natomiast można byłoby wtedy powiedzieć że są to prawdziwe bezpośrednie
wybory.

radek