[Czuwaj] skauting a Projekt Statutu ZHP

"Adrian Łaskarzewski" adrian_2 w zhp.inet.pl
¦ro, 7 Wrz 2005, 00:26:55 CEST

W dniu 2005-09-09 o godz. 22:51 Michał Górecki  g00rek w wp.pl napisał:

>Czas.
>
>g00rek

Filmowe analogie:

Właśnie oglądam "Miasteczko Pleasentville". W miasteczku pojawił się plakat "Spotkanie wszystkich PRAWDZIWYCH obywateli" - dotyczyło to oczywiście tych czarno-białych. Mieli debatować nad tym co zrobić aby utrzymać czarno-białość. Kolorowym stawał się ten, który zaczął żyć pełnią życia, cieszyć się nim razem z innymi, oddawać swoim pasjom, zmoknąć na deszczu i raz na jakiś czas nie zrobić obiadu mężowi. Nurtuje mnie pytanie: Czy harcerstwo ma być czarno-białe czy kolorowe?

Niedawno TVP (Telewizja Powtórek) po raz kolejny powtórzyła film "Świadek". Harrison Ford trafił do osady Amiszów, osady rodem z XIX wieku. Bez prądu, telefonów, samochodów, ale z pompą, ręcznymi narzędziami stolarskimi itp. Tutaj zaś mam dwa pytania.
1. Zasady Amiszów służą uformowaniu a następnie pomagają żyć wg przyjętych przez nich wartości. Czy można zatem stać się  Amiszem (człowiekiem przyjmującym ich wartości) korzystając z prądu, telefonu i samochodów?
2. Czy pradziadowie współczesnych Amiszów również sprzeciwaili się używaniu dorożki zamiast lektyki, pompy zamiast wiadra i sznurka, piły zamiast noża?

Adrian