[Czuwaj] Mundury

Śro, 7 Wrz 2005, 12:13:44 CEST

----- Original Message -----
From: "czesiek.harcerstwo" <czesiek w harcerstwo.net>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Wednesday, September 07, 2005 12:09 PM
Subject: Re: [Czuwaj] Mundury

> -  lilijka na guzikach

Tu nie ma problemu - mozna technicznie zrobic guzik, nawet płaski, z dziurka
poziomą - z góry jest miejsce na lilijke, i nie ma stopki :)

> -  naramienniki

Czy jakieś szczególne wymagania - np. odnośnie górnej częsci? Zakończenie
trójkątne, półokrągle? Jakiś czas temu pewien kawalerzysta krytykowął
półokrągłe jako "szwabskie".

> - kieszenie (ściete rogi, kapki, plisa)

Plisa - czy "kontrafalda"?

> - "luźne gardło", obecnie powiązane z kołnierzem a'la Słowacki
> ale na upartego podobny efekt "luźnego gardła"  :-)))
> można by osiagnąć "niskim guzikiem".

Gdyby wrocić do Tradycji chusty NA kołnierzu, to wolne gardło byłoby OKI.
Doskonała regulacja stopnia oddychalności / ciepłochronności munduru.

http://www.inquiry.net/uniforms/neckerchief/swn1.htm

> - chusta w pełnym formacie, (bo obecnie to nosimy chusty zuchowe).

tj jaki? Inguiry net podaje 32 cale. Jaki wymiar powinna miec chusta? Bo mi
sie ciągle zdaje, ze moja jest za mała... a ma 74 x 74 cm (przyprostokątne)

> - mankiety rekawów przystosowane do podwijania

chyba są?

> - i kolor !!! ciemna zieleń ! coś podobnego do obecnych ciemnych mundurów,
> ciemny był wprowadzony dlatego by rózni się od wszelkich
> "piaskowych wariacji" formacji kolonialnych.

Byle byłaby to ZIELEŃ :) aby było to rózne tez od wszelkich formacji
militarnopodobnych i militarych.

Pozdrawiam

DJD

PS. Coraz bardziej podobają mi się mundury FSE, choć nie spełniają
wszystkich tych założeń. Sa dwubarwne, ze spodenkami z innego - grubszego i
mocniejszego materiału, mają chusty u góry, koszula na lato + sweterek
(całkiem praktyczne moim skromnym zdaniem). I choć nie przypominaja
tradycyjnych polskich harcerzy - to wygladają w tym nieźle. No i chyba ich
wdzianko organizacyjne jest bardziej zblizone do zaleceń BiPi niż nasze
(mówiąc o idei wdzianka, a nie o konkretnym zapisie, ile cal ma mieć rondo
kapelusza).