[Czuwaj] Mundury

Śro, 7 Wrz 2005, 12:53:30 CEST

---- Original Message -----
From: "czesiek.harcerstwo" <czesiek w harcerstwo.net>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Wednesday, September 07, 2005 12:40 PM
Subject: Re: [Czuwaj] Mundury

> Pytałeś o cechy "rytu harcerskiego".
>
> A właśnie chusta "pod guzikami" jest jego istotną cechą.

To akurat wiem. Choć nie wszedzie (sa jednostki wyłamujące się). No i
guziczki przy kołnierzu.

> "Luźne gardło" pozwala na osiągnięcie wspomnianych przez Ciebie efektów
> w wystarczajacym stopniu.

Hm... Jak? Może miałem zawsze totanie źle skrojone mundury, ale "luźne
gardło" i guziki powodowały, ze nijak nie szło zmnieszyc czy zwiększyć
dekoltu, w zalezności np. od siły wiatru i temperatury otoczenia (zwłasza
odczuwalnej). A może to jakis patent, który nigdy do mnie nie dotarł?

Dlatego też pisując o praktyczności munduru - to dla mnie jest
PIERWSZORZĘDOWA, Tradycyjna cecha munduru harcerskiego czy skautowego
(używam tych słów zamiennie) - pisałem o likwidacji akurat tej cechy. Może
jednak jest jakiś patencik, jak to robić, aby w zimie mieć dekolt mniejszy,
a latem wiekszy, bez ciągłego przeszywania guzików?

Dominik Jan Domin