[Czuwaj] skauting a Projekt Statutu ZHP

Michał Górecki g00rek w wp.pl
Czw, 8 Wrz 2005, 15:15:49 CEST

czarna13 w alte.pl napisał(a):

>eeee... nie rozumiem...
>
>Pzdr.
>Maciek Syska

Ech.

Bo trzeba sobie wyjasnić co jest tradycją, co jest wartościową tradycją,
a co archaizmem.

Archaizmów nie potrzebujemy. Nie jesteśmy muzeum, nie mamy w statucie
nigdzie zapisane, że po to istniejemy. Nie od dzisiaj znanyjest efekt
różnicy pokoleniowej. Po co więc mamy straszyć elementami rodem z
zeszłej epoki (kołnierz a la słowacki)? W jakim celu trzymać
jakiekolwiek archaizmy?

Mówiłem trochę o wartościach i o postawach. Widzicie, ludzie mnie
podobni nie myślą "po co to zmienić", tylko "po co zostawić taki
archaizm? Czy to jeszcze czemuś służy?"

Ale cała dyskusja jest trochę bezsensowna, gdyż i tak reforma mundurowa
jest baaaardzo konserwatywna. Niestety. Ale jedynie możliwa do
przełknięcia dla naszej organizacji.
Więc nie mówmy o tradycyjnym rycie, bo on pozostał - mamy koszulę,
spodenki, kołnierzyk, kieszenie, guziki, metalowy krzyż. Plakietki, pas,
berety, rogatywki... Ludzie. Spokój. Eh.