[Czuwaj] Mundury

Michał Górecki g00rek w wp.pl
Pią, 9 Wrz 2005, 22:48:54 CEST

Robert Borzecki napisał(a):

>Dołączyłem tutaj niedawno więc nie wszystko pewni czytałem ale co tam, mam kilka uwag po zapoznaniu sie z propozycja regulaminu. Może już ktoś o tym wspominał, ale z projektu regulaminu wynika, że nie będzie pasa skórzanego z tradycyjną (lub jak pewnie bardziej woli goo ze starą)
>klamrą. Dlaczego?? Wiem, że na forum była propozycja poparta zdjęciem pasa z taką klamra aby mozna było pas włożyć w szlufki.

1. Cena - pas z kwadratową klamrą jest tańszy dwukrotnie.
2. Wygoda wkładania (tego akurat tobie chyba nie mszuę tłumaczyć ;)

Co do pasa ostatecznej decyzji nie ma. Pojawią się dwa prototypy - - z
klamrą kwadratową i tradycyjną (zmienioną lekko, coś jak pas grecki).
Musi być o wiele wygodniejszy w obsłudze. Teraz jest masakra i nie
mówcie że nie - duża częśc harcerzy ma dwa pasy trzymane na stałe w
krótkich i długich spodniach. BZDURA.

>Ogólnie rzecz biorąc to propozycja regulaminu zdecydowanie kasuje wszystko to co wyróżniało naszą organizacje od innych i stara sie równać do trendów zagranicznych. Chyba goo za bardzo napatrzył się na inne organizacje i stara się do nich "równać". I żeby nie było - nie jestem przeciwnikiem zmian, nie oponuję na każdą zmianę "bo to głupota z góry". Jestem za rozsądkiem a nie owczym pędem.

JEśli wyróżniały nas furażerki i wywijki, tylko to bieda straszna w tej
naszej organizacji :P

>Wywijki - wiem nie maja funkcji (chociaż..) ale zgadzam sie z wnioskami z forum naszego hufca (Praga Pn.), że powinna byc opcja dopuszczajaca w drużynie. Zasatanawia mnie fakt skasowania furażerek w wachlażu nakryc głowy i dodanie nowości - "miękkich kapeluszy". ??
>Zastanawiam sie tez nad innym aspektem tworzenia regulaminu - czy harcezre i instruktorzy miszkający poza wielkimi aglomeracjami mają lub mieli szansę wypowiedziec sie na ten temat?? Pewnie juz jest za późno ale czy nie mają prawa głosu??

Mieli przez dwa lata. I wypowiadali się. Na forum mundurowym. Szkoda że
informacja o nim nie przedostała się na prawy brzeg Wisły. A może nikt
prawie nie chciał konstruktywnie dyskutować (ty Robert o ile pamiętam, i
Garbol dyskutowaliście)

Ciężko jest dyskutować długo i na temat, łatwiej wielu osobom od nas
jest rzucać różne luźne uwagi i oskarżenia. Ale co tam.

>ciekawe co rada naczelna mówiła po zapoznaniu sie  z propozycją?? Nie mieli uwag?? Wszystko przeszło?

Ano. Były pojedyńcze uwagi, ale raczej przestrogi co do dystrybucji. I
informacje, że niektóre hufce wspólnie stwierdziły "ZMIANOM NIE!".