RE: [Czuwaj] Kandydaci do władz naczelnych

Rafal Klepacz seascout w go2.pl
Czw, 15 Wrz 2005, 13:51:25 CEST

Rafale,

Bardzo uważnie przeanalizowałem to co się stało na Zjeździe 4 lata temu i
wyciągnąłem z tego wnioski.

Pierwszy wniosek jest taki, że Ty miałeś program, 3 osoby z GK (nie
przedstawiłes na Zjeździe całego składu GK) i dobrą stronę. Twój konkurent
nie miał programu, nie przedstawił GK, nie miał strony... miał tylko kilka
haseł i 65% głosów...

Bo czasem, nie głosuje się za programem, tylko za człowiekiem. Kluczem jest
zdobycie zaufania wyborcy. Można to zrobić poprzez prezentację programu, ale
jedni czytają programy, inni życiorysy, jeszcze inni zwracają uwagę na
osobowość.

Dziś - mam nadzieję będzie inaczej.

Od 1999 roku każdy kolejny Naczelnik coś mówi na Zjeździe, załóżmy, że
przedstawia jakiś program, a żaden tak naprawdę nie skupił się na
najważniejszym - na realizacji Strategii Rozwoju ZHP.

Ja chcę rozczarować Cię Rafale. Nie będzie programu. Moim programem jest
strategia i moje poglądy. Strategię zatwierdzi cały Zjazd. Co bym nie
wymyślił teraz i tak skończy się na realizacji strategii. To ze strategii
będzie rozliczany następny Naczelnik, a nie z tego co powiedział czy czego
nie powiedział na Zjeździe. To nie państwo, gdzie ten kto wygrywa pisze
sobie sam strategię. W tym roku, po raz pierwszy ma być tak, że Zjazd
najpierw uchwali strategię, a potem wybierze władze. Nie odwrotnie. Zjazd
jednym słowem powie - my Ci pokażemy co masz robić, a Ty potem to rób, a nie
my cię wybierzemy i rób co chcesz...

Więc dyskusję programową przeniósłbym do dyskusji nad strategią a tutaj
zastanawiałbym się, który z kandydatów lepiej poprowadzi Związek, który ma
szansę skuteczniej realizować strategię i zarządzać organizacją.

Moje poglądy przedstawiam na stronie w formie artykułów, wystąpień na
konferencjach i odpowiedzi na pytania jakie zadają mi instruktorzy.
Odpowiedzi będzie więcej, w tej chwili w bazie jest 54 pytania, ale
odpowiedzi opracowuję pomału, bo są konsultowane.

Co do składu GK, to różnica pomiędzy ostatnim Zjazdem a tegorocznym będzie
taka, że przedstawię przed Zjazdem pełny skład GK. Wszystkie 6 osób. Nie
dwie, nie trzy tylko wszystkich. Chcę jednak przedstawić ich razem, bo to
będzie zespół. Wszyscy razem tworzą jakąś całość a nie każdy z osobna.
Ponieważ cały zespół nie jest jeszcze skompletowany, to nie pokazuję "tego
co mam" tylko czekam, aż będzie komplet. Mam nadzieję, że nie długo.
Jeśli zarejestrujesz się w serwisie WWW.naczelnik2005.net, to dostaniesz
informację mailem, że skład GK jest gotowy.

Na koniec powiem Rafale, że zarówno Twoje doświadczenia i uwagi są dla mnie
bardzo cenne. Należy cieszyć się z każdej krytyki, bo tylko wtedy można się
w przyszłości do tych krytyk przygotować. Więc dziękuję :)

Pozdrawiam

Seascout

Hm. Rafał Klepacz
Rozwój, jakość, konsekwencja