RE: [Czuwaj] Co przyniosą nam wybory?

Rafal.Suchocki w pse.pl Rafal.Suchocki w pse.pl
Pon, 26 Wrz 2005, 11:01:47 CEST

A teraz Olku, wykaż mi proszę - jakie to zmiany przysporzą nam, albo nie
przysporzą sympatię Pis-u? Albo dlaczego mamy zmieniać się w takim kierunku
jak robi to ZHR? Dlaczego zamiast dążyć do unifikacji, nie możemy się raczej
pięknie różnić?

[ciach]
>Albo przynajmniej wyraznie powiedzieli, ze od dzis ZHP odwoluje sie do
>ideowych tradycji lat 70 i 80 oraz nowoczesnych wzorow zagranicznych, a nie
>do swojej tradycji ideowej z okresu II RP, Sz.Sz. i lat 45-48.
>Sytuacja byla by wtedy duzo zdrowsza, nieprawdaż? :-)

Zlewanie tradycji z lat 70-tych i 80-tych z wzorcami zagranicznymi, jest
chwytem o który nie posądzałbym Cię Olku :(.

>Ale ze ZHP - jako organizacja, a nie poszczegolne srodowiska - spadkobierca
>tradycji przedwojennego harcerstwa nie jest i coraz mniej chce byc, to
>chyba
>bardzo dyskusyjne nie jest?
>:-)

Mówisz o:
- byciu członkiem założycielem WOSM?
- aktywnym uczestnictwie w rodzinie skautowej, w różnego rodzaju MOOTACH i
JAMBOREE i wzajemnej wymianie doświadczeń i rozwiązań?

Olku - kontynuowanie tradycji przedwojennej to nie tworzenie harcerskiego
skansenu, zastygłego w swej formie niczym wzorzec z Sevre. Nie wiem skąd
wzięła się w Tobie ta skautofobia, ale znalazłem fajny tekst, który jest na
nią cześciową odpowiedzią:

http://www.naczelnik2005.net/content/view/40/69/

--
s00hy