Re: [Czuwaj] krzyze dla powstanców

Pią, 30 Wrz 2005, 12:59:15 CEST

----- Original Message -----
From: "Grzegorz Skrukwa" <greegors w icpnet.pl>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Friday, September 30, 2005 12:33 PM
Subject: Re: [Czuwaj] krzyze dla powstanców

HP
> od tradycji SzSz czy Sedlaczka od Marciniaka, tylko dlatego że nie
widzieli
> szansy na odnowę ówczesnego ZHP.

Instruktorzy owi nie chcieli pogodzic sie z mysla, aby ZHP mial
wychowywac mlodziez wylacznie w duchu sanacyjnym, aby nie mial sie roznic
np. od takiej "Straznicy Przedniej", aby wogole mozliwe bylo takie
porozumienie i wspolpraca miedzy harcerstwem a innymi organizacjami
mlodziezowymi (np. wspomniana wyzej "Straznica Przednia"), jakie projektowal
Grazynski. Uwazali, ze harcerstwo wiedzone jest przez Grazynskiego na pasku
rezymu, a wogole z rezymem tym pogodzic sie ni mogli, woleli pzeto i z
harcerstwem zwiazek swoj rozluznic. W tym tez czasie ZHP stracil na zawsze
wielu dzielnych i cennych instruktorow i dzialaczy.

Metode zastosowana przez tych instruktorow uwazam za bledna. Zostawili oni
ZHP losowi, jaki mu przygotowal Grazynski ze swoja grupa, sami umyli rece i
woleli z widowni przygladac sie nielicznym aktorom, krytykowac ich i
tylko... smucic sie, ze w takich rekach jest przyszlosc ZHP.".

Cytat z ksiazki "Raport z podziemia - 1942" napisanej przez Marka Celta.
Marek Celt to jeden z bojowych pseudonimow hm. Tadeusza Chciuka.

Jakoś mi sie te dwa fragmenty skojarzyły ze sobą

czesław