[Czuwaj] wnoski o dofinsowanie

Tomasz Werner twerner w igf.edu.pl
Czw, 6 Kwi 2006, 10:01:43 CEST

On 6 Apr 2006 at 9:18, Darek Mołodecki wrote:

>  to moze nalezalo by pomyslec o  szkoleniu  drużynowych  w tym  celu .
>  A tak
> a  propo jestem  ciekaw  czy  sa  informacje   dotyczace  pozyskiwania
> srodkow  ale  w rozbiciu  ile   wnioskow i  jakie  kwoty   zdobyly
> druzyny ,hufce, chorągwie ,GK Pozdrawiam
Druhu Darku,
Pragniesz danych ale sytuacja nie jest prosta. Zwroce uwage na trzy
sprawy:
1. Druzyna (druzynowy) sama nie ma prawa podpisac zadnej umowy
dotyczacej pozyskiwania srodkow - takie umocowanie ma co najwyzej
komendant hufca +druga osoba (np skarbnik). Nie poruszam tu kwestii
pozyskiwania srodkow z akcji zarobkowych ale z dotacji na wykonanie
pewnych zadan. Tak wiec jesli druzyna dzieki swej aktywnosci znajdzie
zrodlo finansowania to i tak w sprawozdawczosci finansowej wyjdzie ze
to hufiec pozyskal.
2. Czesc umow jest tak sporzadzana ze to strona dofinansowujaca placi
za wydatki i rozlicza faktury u siebie (np w samorzadzie) - tez w
ksiegowosci ZHP nie ma sladu...
3. W niektorych choragwiach hufiec nie moze pozyskac srodkow na
pewnym poziomie samodzielnie (np w powiecie, wojewodztwie) i o srodki
wystepuje i podpisuje umowy choragiew lub GK ZHP - nawet jesli
pozyskanie srodkow wynika z aktywnosci hufca ktory na pomysl i
sporzadzi wniosek od A do Z to  umowe podpisze KCh (i faktury sa
brane na choragiew, bo np tak zada druga strona). To takze moze
zmieniac statystyke.
4. Ogromna aktywnosc druzyn przejawia sie w pozyskaniu srodkow z 1% -
nie wiem czy takze pytasz sie o te srodki...
Z moich doswiadczen (czlonka KR choragwi) w sprawozdawczosci
finansowej nigdzie nie jest zaznaczane kto pozyskal srodki a tylko
takie dane sa do wyciagniecia w skali Zwiazku.
Zwiazek i jego jednostki dopiero uczy sie wykorzystywac dane
finansowe do celow planowania swej pracy i dluga droga przed nami.
Takie dzialania sa niespojne i w wielu wypadkach bardzo powierzchowne
Tomasz Werner, czlonek KR Choragwi Stolecznej
PS Tak samo nie wierze ze GK moze uzyskac rzetelne dane o rozmiarach
uczestnictwa jednostek ZHP w placowkach AL organizaowanych poza
zwiazkiem (np przez PTTK, UKSy itd...) o co prosi w ostatnim
komunikacie