RE: [Czuwaj] Harcerski obóz [było : Tani obóz]

Rafal.Suchocki w pse.pl Rafal.Suchocki w pse.pl
Czw, 13 Kwi 2006, 14:50:17 CEST

Co jest złego w chodzeniu przez 2 dni? IMHO żadna wycieczka autokarowa nie da tyle co samodzielny rajd pieszy. A próbowałem i jednej i drugiej formy.

Co do baz, to kiedyś zastanawiałem się nad sensem ich istnienia. Wzorem Olka ;-) spróbuje wypisać plusy i minusy czuwajowiczów proszę o uzupełnienie (zaznaczam jednak, iż sam nigdy nie byłem na takim  obozie, niemniej obserwowałem pracę kilku):

Minusy:
- infrastruktura rozleniwia drużyny, nie stawia nowych wyzwań
- zazwyczaj pionierka jest w bazach jest o wiele uboższa: po prostu nie ma takiej potrzeby,
- komendant hufca, traktuję bazę jako źródło pieniędzy. W związku z tym istnieje nacisk, aby drużyny jeździły do bazy (wspomagając hufiec). Dochodzi więc do sytuacji, iż niektóre drużyny jadą do jednej bazy szósty raz z rzędu.
- zgrupowania zamieszkujące domki, powodujący rozwarstwienie pomiędzy komendą obozu a drużynami
- murowane kibelki i prysznice, nie sprzyjają kontaktowi z naturą ( co innego prysznic zbudowany samodzielnie ;-)

Plusy:
- młode środowiska nie posiadające bazy sprzętowej mogą skorzystać z  wyjazdu nie martwiąc się o zaplecze (ale co ze środowiskami które istnieją już naście lat?)
- brak problemów z SANEPID-em

--
s00hy
Hufiec Warszawa Praga Północ