[Czuwaj] zly dotyk

hm. Rafal M. Raniowski HR rafal w harcerz.pl
Wto, 25 Kwi 2006, 09:00:12 CEST

----- Original Message -----
From: "Lukasz" <admin w torun.zhp.pl>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Monday, April 24, 2006 8:42 PM
Subject: Re: [Czuwaj] zly dotyk

> Szczerze nie podobal mi sie ten program, z tego co zdazylem obejrzec -
> cala
> organizacja zostala postawiona w zlym swietle, nikt spoza "kregu"
> ogladajacy
> program nie zrozumie ze zdarzaja sie pojedyncze przypadki nie
> harcerskosci... a zrozumie ze nie warto swoich dzieci zapisywac do
> harcerstwa.
>
> Zreszta w programie padlo wiele sformulowan, ze nam instruktorom juz
> zabroniono wielu rzeczy... i to GK-a nam zabronila... hmmm albo cos nie
> doczytalem gdzies albo nie zauwazylem... ale nic nie wiem o zadnym
> [...]
Witam,

ogladalem z rodzicami (ojciec tez jest instruktorem). Komentarze byly
dosadne (ze strony matki) pod adresem Organizacji (ZHP), ojciec sprawe zna
"ze slyszenia" (jedna pani drugirj pani) ale powiedzial, ze ktos u nas
"zabarlozyl" sprawe, bo wrazenie takie, ze wszyscy w Organizacji wiedzieli,
ale zakryli sprawe milczaca zaslona milczenia. No i ten zakaz - ojciec
stwierdzil, ze dobrze, ze jest seniorem i nie pracuje z zuchami, badz
harcerzami, bo w takich warunkach plasy kontaktowe, np. "Zuch", ida w
odstawke.

Co uderzylo - nie wspomniano o wielkiej rzeszy pracujacych spolecznie osob,
w roznym wieku, ktore z oddaniem pracuja z dziecmi. Nie wspomniano, ze
organizacja ma duze osiagniecia programowe, wychowawcze, a takie przypadki
sa marginalne. Ogolnie, szkoda, ze ZHP nie wspolpracowalo przy powstawaniu
programu, bo takie wrazenie mozna odniesc.

Pozdrawiam
Viking-Szczecin