[Czuwaj] Jak działać w takiej organizacji ?

Janusz Sikorski jsikorski w wp.pl
Wto, 5 Gru 2006, 23:39:40 CET

Heh czasem to mi juz ręce opadają.
Tak sie zastanawiam jak działać w ZHP która jest organizacja skostniałą a
wręcz w niektórych miejscach sparaliżowaną.
Mam u siebie w szczepie drużynową, młodą 17 letnią (no dobra za chwilę
będzie miała 18 lat) dziewczynę. Od półtorej roku prowadzi drużynę która w
momencie przejęcia praktycznie nie istniała, a więc ma co budować. Idzie
jej bardzo ładnie, stara się jak może. Łączy przy tym świetnie obowiązki
drużynowego i uczennicy (chodzi do dwujęzykowej szkoły i jeszcze kończyła
szkołę muzyczną) w międzyczasie ładnie zrealizowała próbe przewodnikowską
(heh... dobrze że nie czyta listy bo jeszcze w piórka by obrosła).
Dzisiaj, całkiem przypadkiem, dowiaduje sie w rozmowie z jednym z
harcerzy,  że dostała naganę w rozkazie komendantki hufca.... Normalnie
zagotowałem sie. Naganę dostała za nieterminowe rozliczenie zaliczki. Nie
upomnienie, zwrócenie uwagi czy jakakolwiek inna forma... nagana w
rozkazie komendanta hufca. Nie ważne, że mamy głupawy termin rozliczenia
zaliczki w ciągu tygodnia. Wymyślony przez... nie bedę sie wyrażał (i
proszę nie piszcie, że tak być musi, BO NIE MUSI - pracuję w firmie
rozliczającej ponad 160 firm w których pobierane jest tysiące zaliczek
rocznie) No ale nic jest zasada, zaliczka ma byc rozliczona w ciągu
tygodnia, (chociaz właściwie dlaczego nie 2 dni albo jeszcze lepiej 10
minut). To nic że w dobie e zakupów, czy zdalnych zleceń (wykonania np
plakietek) zapłacić trzeba z góry a na realizacje trzeba czekać czasem i
miesiąc... kogo to obchodzi... Lepiej dziewczynie przywalić naganą w
rozkazie komendanta hufca na pewno bedzie lepiej po tym pracować.

Co ja mam powiedzieć takiej dziewczynie? Że Braterstwo, Partnerstwo,
Przyjaźń i takie tam  inne głupoty to nie w ZHP tylko u dzieci w
piaskownicy? Jak tego wszystkiego po prostu nie zaorać?

Pozdrawiam

Janusz Sikorski

ps. zaliczka była na ogromna kwotę 92 zł (z 1% i chyba to ich boli że nie
przejeli tej kasy. Ja sie proszę o zaliczke od ponad miesiąca, a oni mi
ściemniają że juz zaraz już jutro i tak trwać będą do 15 grudnia w
nadzieji że nie zdążę wydac pieniędzy i położą na nich łapę... tyle że ja
pracuje więc wydam swoją kasę) heh Harcerstwo :(   Ot opis szarej
rzeczywistości jednego hufca (a myślę że takich jest dużo niestety)