[Czuwaj] pytanie sentymentalne

Piotr Giczela piotr.giczela w zhr.pl
Śro, 27 Gru 2006, 11:34:21 CET

> Czy trafilibyscie teraz do tego miejsca, gdzie skladaliscie:
> a) Obietnice Zucha,
> b) Przyrzeczenie Harcerskie,
> c) Zobowiazanie Instruktorskie
> ?

> Jezeli kogos nie dotyczy punkt (a) lub (c) to moze chociaz odpowiedziec na
> (b).

> Tomasz Kozik

Żaden problem. Zuchem nie byłem, więc zacznę od drugiego punktu:
Przyrzeczenie Harcerskie według roty "Przyrzekam całym życiem, służyć
Tobie Ojczyzno, być wiernym sprawie socjalizmu, walczyć o pokój i
szczęście ludzi, być posłusznym Prawu Harcerskiemu" złożyłem w 1976
roku. W sali nr 99 w Szkole Podstawowej nr 9 im. Gen. Józefa Wybickiego w
Wejherowie. Stałem w środkowym rzędzie ławek. Która to była ławka, to
już nie wiem, ale na pewno nie pierwsza :-)
Drużynowa - nauczycielka uczyła w tej szkole języka rosyjskiego.

Zobowiązanie instruktorskie złożyłem w 1981 roku. 14 lutego miałem od
4 dni 16 lat. Dobiegał końca kurs instruktorski. Był stan wojenny.
Uroczystość zorganizowano w świetlicy Szkoły Podstawowej nr 9, w
której ja już prowadziłem jedną z drużyn harcerskich.

Zapewne trudniej trafić w miejsca składania Przyżeczenia, gdy odbywa
się to obrzędowo, w lesie, w nocy... Ja przez całą swą harcerską
służbę zazdrościłem młodym, którym z kolegami organizowaliśmy ich
osobiste uroczystości. Zazdrościłem tego, że mają inaczej niż ja, w
szkolnej klasie, wśród ławek... I ciekawi mnie czy zapamiętali te
miejsca tak samo jak ja...
Interesujący temat poruszyłeś Tomku. Brawo!

--
Pozdrowienia,
phm. Piotr Giczela HR