Re: [Czuwaj] Reguły postępowania przeciw molestowaniu

Czw, 9 Lut 2006, 13:25:55 CET

----- Original Message -----
From: "Seascout" <seascout w go2.pl>
To: "'Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy.'" <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Thursday, 09 February 2006 13:09
Subject: RE: [Czuwaj] Reguły postępowania przeciw molestowaniu

Olek, jakie usuwał? Za co? Za robienie masażu druhence "sama sie prosiła
druhu!". Za to, że 27 letni komendant hufca całował się z 15 letnią
harcerką?  Przecież ją wtedy kochał. Naprawdę ! (przeszło mu po tygodniu -
ale cóż - nie nam ingerować w uczucia!)
Póki nie będzie jasno powiedziane co wolno a co nie, to nie da się tego tak
oddzielić.

===

Owszem. Sam znam druzynowego, usuniętego, że się zgodził, żeby harcerka
zrobiła mu masaż. Sama to zaproponowała. Było to miejsce publiczne. No cóż.

===

Wiesz, ja bym chciał, żeby każdy instruktor wiedział co robić a czego nie.

===

Ja też, ale zeby to miało ręce i nogi. Widziałeś na [czuwaj], jak róznie
można rozumieć słowo "dotyk". HJęsli zostanie to zrobione na odwal... no
cóz, będzie kiepsko.

===
A jak sprawdzić czy instruktor wychowuje? Powołasz trybunał sprawdzający?

Właśnie procedura jest narzędziem do oczyszczenia organizacji. (NIE CELEM!)

===

Owszem, zgadzam się w 100%. Tylko obawiam się, ze skończy się na tym, ze
procedura stanie się celem. mamy już trochę procedur. Na ile są
przestrzegane??

Zajrzyj w spis harcerski - ilu druzynowych nie ma 16 lat. A to granica i
Statutu, i polskiego prawa. Gdy byłem cżłonkiem KH, blokowałem, bo i u nas
probowali wrzucić 15 latków, a raz nawet 14-latkę. Cóż... harcerstwo i
szacunek do reguł.

Jak zrobić, żeby ta nowa procedura była stosowana? I żeby były stosowane i
istniejące juz procedury?

Tutaj jest pytanie.

DJD