Re: [Czuwaj] Reguły postępowania przeciw molestowaniu

Mariusz Cyrulewski cyrek1 w tlen.pl
Czw, 9 Lut 2006, 14:45:59 CET

> To powiedz za wczasu, co powiedziales :)

Reporterzy pytali o różne rzeczy, skupiłem się na opowiedzeniu o tym co
możemy robić, opowiedziałem o programie/ podręczniku "Sytuacje intymne w
ZHP", który z ttego co wiem został opracowany przez zespół ekspertów,
psychologów, pedagogów, seksuologów.
Opowiedziałem o szkoleniach, które realizujemy.
Powiedziałem również, że być może z pomocą mediów uda nam się uwrazliwiać
społeczeństwo w tym także środowiska, które nie reagują na przesłanki,
świadczące o złych zachowaniach instruktorów ZHP.
Powiedziałem, że potrzeba wiele konsekwencji w działaniu, wszyscy powinniśmy
reagowac na przejawy zła, oceniłem, ze jeśli ktoś coś wiedział a nie
reagował [tak twierdził pan dziennikarz] to jest to zachowanie bezmyślne i
karygodne.
Mówiłem o zasadach panujących w Wielkiej Brytani czy w Szwecji,
opowiedziałem o programie WAGGGS i o podręcznikach z Portugalii [dzięki Ewie
Gąsiorowskiej czegoś się dowiedziałem na ten temat]
najtrudniej było mi odpowiedziec na pytanie, dlaczego dopiero teraz.
Po pierwsze, fakt, że chyba dopiero teraz stanowi to jakiś problem dla ZHP
a wczesniej raczej nie zwracaliśy na to az tak bacznej uwagi, druga
bolączka: rzeczywiście niewiele robimy w tej sprawie. Brakuje wsparcia
chociażby dla mnie w tej dziedzinie, bo przecież wcale nie musze się znac na
dysfunkcjach zachowań seksualnych i nie koniecznie muszę umieć rozpoznać
zachowania świadczące o ....
Ten problem jednak jest szerszy i dotyka całego społeczeńśtwa, co także
podkreśłiłem w materiale dla TVN.
Oprócz tego było dośc sztucznie, dużo grania szopki, czyli siedzi gość w
mundurze przed komputerem, wychodzi z biura, takie tam...

cyrek