[Czuwaj] Instruktor - pismo ZHR

Michał Górecki g00rek w wp.pl
Wto, 21 Lut 2006, 09:10:19 CET

Trzymam w ręku pismo METODYCZNE Związku Harcerstwa Rzeczypospolitej. I
znowu zazdroszczę, choć to grzech.

Bo my takiego pisma mieć nie możemy. I po raz kolejny pytam DLACZEGO????

Bo ja po raz kolejny zadaję sobie pytanie - co z gazety ma najwazniejsza
osoba w naszym związku - czyli przeciętny drużynowy?

Nie chcę przeprowadzać bezpośredniego porównania z naszą _jedyną_ gazetą
związkową, czyli Czuwaj, bo gazeta ta także ma w sobie trochę metodyki.
Ale także inne działy (niekoniecznie dla drużynowego) takie jak z życia
organizacji (no bo jak nie to gdzie?). Pytanie co jest nam najbardziej
potrzebne?

Instruktor ma 60 stron. I kosztuje 5 pln... Ale jest dofiansowany ze
środków Kancelarii Senatu RP.
Bieżący numer poświęcony jest w całości systemowi zastępowemu! Nie lada
gratka. Porównanie zastępów pionowych i poziomych (modelu członków
zastępu w jednym wieku i w różnym wieku - jak w FSE), wyjaśnienie jak
rzeczywiście pracować z zastępami (i że to jedyna opcja!), planowanie
pracy drużyny i inne ciekawe tematy!

Jeśli chodzi o formę... Nie będę odkrywał Ameryki, bo nie raz już
pisałem, że takowa gazeta musiałaby mieć o wiele nowocześniejsza szatę
graficzną! To nie są wielkie zmiany. Czcionka, układ, format. Jakieś
takie to nowocześniejsze mi się wydaje. A może tylko wydaje? :]

***

Pytanie po raz kolejny postawione (naczelny Czuwaj jest wszak na liście).
Do kogo adresowany jest Czuwaj? Czy istnieje potrzeba dwóch gazet tego
typu w naszej organizacji (takie harcerskie "wprost" oraz gazeta stricte
metodyczna)? Czy może tylko jedna? Która?

I proszę. Nie piszcie że nie ma autorów. Skoro ZHR mniejszy 5 krotnie
jest w stanie znaleźć autorów i środki to my chyba też możemy :]