Re: [Czuwaj] Pif, paf, tratatatatata... i Uchwała GK w sprawie strzelectwa

Marek Jedynak marek_jedynak w o2.pl
Czw, 23 Lut 2006, 19:29:40 CET

Marek Jedynak napisał(a):
> Przepisy o użytkowaniu *broni sportowej w ZHP *powstały z tego co
> dobrze pamiętam. Niestety nie mam tego na komputerze, ale już
> rozesłałem wici i niebawem je znajdę.
Wici rozesłane i uchwała w sprawie strzelectwa już jest. Szkoda, że
załączników nie można wysyłać. Cóż... mail będzie długi, ale można
ściągnąć uchwałę również
tutaj:http://www.dokumenty.zhp.pl/index.php?act=item&id=32,12,1
MAREK

*Uchwała GK ZHP nr  185/2005 z dnia 16 czerwca 2005 w sprawie
zatwierdzenia instrukcji dotyczącej organizacji zajęć, szkoleń,
treningów i zawodów o charakterze strzeleckim w ZHP
*
1. Na podstawie § 64 ust. 3 pkt. 9  Statutu ZHP Główna Kwatera ZHP
zatwierdza do użytku wewnętrznego instrukcje Zasady organizacji zajęć,
szkoleń, treningów i zawodów o charakterze strzeleckim w ZHP (zał. nr 1).
2. Uchwała wchodzi w życie z dniem 16 czerwca 2005 r.

*załącznik nr 1*
*Zasady organizacji zajęć, szkoleń, treningów i zawodów o charakterze
strzeleckim w ZHP*

1. Poleca się organizatorom zajęć, szkoleń, treningów i zawodów o
charakterze strzeleckim w ZHP przestrzegania niżej wymienionych zaleceń:
a)    zajęcia, szkolenia i treningi zarówno o charakterze sportowym jak
też rekreacyjnym może prowadzić wyłącznie trener lub instruktor
strzelectwa sportowego posiadający stosowne uprawnienia oraz
dopuszczenie do pracy z bronią nadane przez właściwą komendę wojewódzką
Policji.
b)    zawody strzeleckie (rekreacyjne i sportowe) mogą być organizowane
i przeprowadzane wyłącznie przez uprawnionego sędziego strzelectwa
sportowego Polskiego Związku Strzelectwa Sportowego, który posiada ważną
licencję sędziowską odpowiedniej klasy i specjalności.
c)    zajęcia, szkolenia, treningi i zawody z wykorzystaniem urządzeń
pneumatycznych (wiatrówka) o energii kinetycznej pocisku poniżej 17 J -
nie będących w rozumieniu Ustawy z dnia 21 maja 1999 r. o broni i
amunicji (Dz.U. z 1999 r. nr 53, poz. 549) bronią - także muszą się
odbywać pod opieką uprawnionego instruktora, trenera strzelectwa, lub
sędziego oraz przy zachowaniu szczególnych wymogów bezpieczeństwa w
miejscu ich organizacji.
d)    zajęcia, szkolenia, treningi i zawody mogą się odbywać jedynie na
właściwych do danej broni strzeleckiej obiektach sportowych -
strzelnicach, posiadających atest lub dopuszczenie do użytkowania i
regulamin strzelnicy.
e)    wszyscy uczestnicy zajęć, szkoleń, treningów i zawodów muszą być
każdorazowo zapoznani z warunkami bezpieczeństwa obowiązującymi podczas
strzelania, na strzelnicy, regulaminem zajęć, szkoleń, treningów i
zawodów i potwierdzić ten fakt własnoręcznym podpisem.
f)    za bezpieczeństwo uczestników strzelania odpowiada prowadzący
strzelanie.
g)    jednostka organizacyjna ZHP, która organizuje zajęcia, szkolenia,
treningi i zawody strzeleckie winna to czynić przy pomocy
licencjonowanych klubów strzeleckich, których kadra szkoleniowa posiada
stosowne uprawnienia i doświadczenie dające gwarancję bezpiecznego
przeprowadzenia strzelania.
h)    urządzenia pneumatyczne (wiatrówki) o energii kinetycznej pocisku
poniżej 17 J należy przechowywać w sposób uniemożliwiający dostęp do
nich osób niepowołanych, a broń w rozumieniu Ustawy z dnia 21 maja 1999
r. o broni i amunicji (Dz.U. z 1999 r. nr 53, poz. 549) zgodnie z
Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z 3 kwietnia
2000 r. w sprawie przechowywania, noszenia oraz ewidencjonowania broni i
amunicji (Dz.U. z 2000 r. nr 27, poz. 343).

2.    Organizatorzy zajęć, szkoleń, treningów i zawodów o charakterze
strzeleckim w ZHP zobowiązani są do przestrzegania obowiązujących
przepisów prawa, w tym:
a)    Ustawy z dnia 18 stycznia 1996 r. o kulturze fizycznej (Dz. U. z
1996 r nr 25, poz. 113),
b)    Ustawy z dnia 21 maja 1999 r. o broni i amunicji (Dz.U. z 1999 r.
nr 53, poz. 549),
c)    Ustawy z dnia 14 lutego 2003 r. o zmianie ustawy o broni i
amunicji oraz o zmianie ustawy o Biurze Ochrony Rządu (Dz.U. z 2003 r.
nr 52, poz. 451),
d)    Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 27 listopada 2001 r. w
sprawie uprawiania sportów o charakterze strzeleckim (Dz.U. z 2001 r. nr
141, poz. 1586),
e)    Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia
13 kwietnia 2004 r. w sprawie rodzajów broni palnej odpowiadających
kryteriom broni palnej określonym w dyrektywie w sprawie kontroli
nabywania i posiadania broni (Dz.U. z 2004 r. nr 69, poz. 629),
f)    Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia
15 marca 2000 r. w sprawie wzorcowego regulaminu strzelnic (Dz.U. z 2000
r. nr 18, poz. 234),
g)    Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z 3